شناسهٔ خبر: 164390 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تحریم، ابعاد گوناگونی دارد/ کمیسیون مقابله با تحریم‌ها تشکیل شود

شجاعی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اگر عده‌ای از نمایندگان، دور هم جمع شوند و در کمیسیونی به موضوع مقابله با تحریم‌ها بپردازند، قاعدتاً می‌توانیم کارهای موثری را انجام دهیم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسن شجاعی درباره تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس، گفت: موضوع تحریم یکی از مهم‌ترین مسائل بنیادین کشور ما طی یک دهه اخیر است.

وی بیان کرد: طبیعتاً اگر ما موضوع تحریم را به شکل خاص مورد توجه قرار دهیم و متمرکز روی این موضوع باشیم، قاعدتاً قدرت مواجهه بهتری با تحریم‌ها پیدا می‌کنیم.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت تلاش‌های زیادی در جهت خنثی سازی تحریم و آثار تحریم‌ها داشت، اما در عین حال آن تمرکزی که انتظار داشتیم دولت روی موضوع مقابله با تحریم‌ها داشته باشد و به صورت هوشمندانه در این زمینه عمل کند، آنطور که باید و شاید محقق نشد.

شجاعی تصریح کرد: اگر عده‌ای از نمایندگان که در این زمینه تخصص دارند، دور هم جمع شوند و در کمیسیونی به موضوع مقابله با تحریم‌ها بپردازند، قاعدتاً می‌توانیم کارهای موثری را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: زمانی که کمیسیونی برای مقابله با تحریم‌ها وجود نداشته باشد، قطعاً موضوع تحریم در لابه لای ساختارهای مجلس و تخصص‌هایی که در مجلس وجود دارد به حاشیه می‌رود و گم می‌شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاید به ظاهر تحریم یک واژه و یک موضوع باشد، اما ابعاد متنوع سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مالی دارد.

شجاعی ادامه داد: بر این اساس اگر بگوییم که موضوع تحریم‌ها صرفاً در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار گیرد، ابعاد دیگر این مسئله مغفول باقی می‌ماند و باید همه جوانب موضوع تحریم در نظر گرفته شود و راهکارهایی برای مقابله با آن اندیشیده شود.

وی گفت: با توجه به اهمیتی که موضوع تحریم دارد، یکی از مهمترین قله‌هایی که ما باید برای گشایش اقتصادی فتح کنیم، قله تحریم است.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر جمعی در مجلس شکل گیرد که متمرکز روی موضوع مقابله با تحریم‌ها باشند و همه ابعاد این موضوع را مورد بررسی قرار دهند، قطعاً می‌تواند موثر باشد.

نظر شما