شناسهٔ خبر: 164385 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور در کمیسیون بهداشت بررسی می‌شود

کنکور// نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: قرار است ارزیابی‌های اعضای این کمیسیون درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل‌های آزمون کنکور مکتوب شده و نیمه دوم شهریور و هنگام بازگشایی مجلس آن را بررسی کنیم.

به گزارش«نماینده»،سیدمحمد پاک‌مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره مأموریت محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به این کمیسیون به منظور بررسی پروتکل‌های بهداشتی برگزاری آزمون کنکور سراسری، با بیان اینکه مسئولین برگزاری کنکور سال‌جاری در زمینه رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی سنگ تمام گذاشتند، افزود: این پروتکل‌های سخت‌گیرانه از سوی مسئولین به خوبی اجرایی شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: بعد از این مأموریت و تأکید رئیس کمیسیون بهداشت اعضای این کمیسیون به شهرستان‌های مختلف رفته و محل آزمون برگزاری کنکور را از نزدیک مشاهده کردند ضمن اینکه در بازدید از محل‌های آزمون کنکور پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله 1.8 متری و حتی بیشتر از دستور ملی ستاد مبارزه با کرونا رعایت شد.

پاک‌مهر گفت: استفاده از امکانات لازم برای مقابله با ویروس کرونا از ماسک در محل‌های آزمون مورد ارزیابی قرار گرفت و من حتی یک داوطلب بدون ماسک را هم حین برگزاری کنکور ندیدم.

نماینده بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: بسته های ضدعفونی کننده و دستکش از دیگر امکاناتی بود که بین داوطلبین آزمون کنکور توزیع شده بود. 

وی افزود: بین 8 تا 25 درصد از داوطلبین کنکور براساس ارزیابی‌های من غایب بودند ولی میانگین این رقم 15 تا 18 بوده است. 

پاک‌مهر گفت: قرار است ارزیابی‌های اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل‌های آزمون کنکور مکتوب شده و در آغاز نیمه دوم شهریور و هنگام بازگشایی مجلس آن را بررسی کنیم.

وی در پایان افزود: تجمع خانواده‌ها و همراهان داوطلبان کنکور در سال جاری کمتر از سال‌های گذشته بوده است  و مسئولان سعی کرده‌اند حضور آنها مدیریت شده باشد. ضمن اینکه مستندسازی از سالن‌های محل آزمون کنکور توسط نمایندگان مجلس هم صورت گرفته است.

نظر شما