شناسهٔ خبر: 164354 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دیوان عدالت اداری با رویه‌های غلط مانع بهره‌مندی ایثارگران از حقوقشان شد

اقبال شاکری عضو هیات رییسه فراکسیون ایثارگری مجلس، با انتقاد از عدم اجرای قانون جامع ایثارگری و رویه‌های غلط دیوان عدالت اداری که مانع از بهره‌مندی ایثارگران از حقوقشان می‌شود از بنیاد شهید خواست تا دستگاه‌هایی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند را به سازمان بازرسی کل کشور معرفی کند.

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری در مورد انتشار خبری مبنی بر ایجاد تفاهمنامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تامین اشتغال ایثارگران، گفت: هم‌اکنون قانون جامع ایثارگران و اصلاحات و بعضا ملحقات آن به هیچ وجه اجرا نمی‌شود و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در این زمینه کوتاهی‌های بسیار سنگینی دارند.

برخلاف تصورها، جامعه ایثارگران از حداقل امتیازها هم برخوردار نیستند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید ورود جدی به موضوع اجرای قانون جامع ایثارگری داشته باشد و دستگاه‌هایی که در این خصوص کاهلی می‌کنند و حتی قصوری دارند را به سازمان بازرسی کل کشور معرفی کند و در صورت نیاز اسامی آنها را اعلام کند.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، برخلاف آنچه تصور می‌شود، جامعه ایثارگران از حداقل امتیازها هم برخوردار نیستند و از آن بدتر اینکه دیوان عدالت اداری بدون توجه به تمام جوانب کار، رویه‌هایی را اعلام کرده است که این قشر را از بهره‌مندی از حقوقی که دارند، محروم کرده است.

شاکری یادآور شد: مجلس شورای اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به ویژه در این دوره از مدیریت خود که انتظارات بسیاری از آقای اوحدی داریم، ضمن اینکه وی بدو ورود به این بنیاد اقدامات درخوری نیز انجام داده است، باید به وضعیت ایثارگران ورود کنند و نظارت حداکثری برای اجرای قانون جامع ایثارگری داشته باشند.

تفاهمنامه‌های دستگاه‌های اجرایی با بنیاد شهید نمی‌تواند جایگزین قانون شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: ایجاد تفاهمنامه بین دو دستگاه باید در جهت اجرای صحیح و دقیق قانون جامع ایثارگری باشد نه اینکه تلاش کنند آن را جایگزین قانون کنند، از سوی دیگر باید از هر کدام از دستگاه‌های اجرایی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران که برای بهبود وضعیت جامعه ایثارگران تلاش می‌کنند، قدردانی شود و به این قانون اضافه شوند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در فراکسیون ایثارگری مجلس به طور جدی روند اجرای قانون جامع ایثارگری را با همکاری اعضای این فراکسیون که در دوره قبل مجلس هم عضو این فراکسیون بودند و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس کنونی و بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم موانعی که در مسیر اجرای این قانون وجود دارد و برای تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروهای مسلح هم مشکل ایجاد کرده است با برگزاری جلسات مستمر در این فراکسیون و با حضور مسئولان مربوطه برطرف کنیم.

نظر شما