شناسهٔ خبر: 164353 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مسئولان استان اصفهان برای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هماهنگی ندارند

 محمدصالحی دارانی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس، از موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی و استانداری این استان برای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا به عنوان عامل عدم خروج اصفهان از وضعیت قرمز کرونایی یاد کرد.

به گزارش «نماینده» حسین محمدصالحی دارانی در مورد دلیل عدم کنترل ویروس کرونا در اصفهان که مدتهاست این استان را در زمره مناطق دارای وضعیت قرمز یا هشدار قرار داده است، گفت: متاسفانه عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قالب تشکیل اجتماعات و حضور مردم در فضاهای عمومی به ویژه پارک‌ها باعث تداوم شیوع کرونا در این استان شده است.

تعداد زیادی از شهرستان‌های استان اصفهان از وضعیت قرمز خارج شده‌اند

نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تمام شهرستان‌های این استان دارای وضعیت قرمز نیستند و تعداد زیادی از آنها از این حالت خارج شده‌اند.

برخی مجموعه‌های فرهنگی از ستاد مقابله با کرونا تبعیت نکردند

وی در بیان سایر دلایل تداوم شیوع کرونا در استان اصفهان، تصریح کرد: برغم محدودیت‌های ایجاد شده یک دوگانگی بین دستگاه‌های این استان برای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا مشاهده می‌شود، کما اینکه بین مجموعه‌های فرهنگی و استانداری یا برای اجرای دستورالعمل‌های آن هماهنگی وجود ندارد یا برخی مسئولان از این دستورالعمل‌ها تبعیت نمی‌کنند.

محمدصالحی با اشاره به مصداق این موضوع، خاطرنشان کرد: بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی برای برگزاری نماز جماعت یا مراسم عید قربان و سایر مراسم‌های مذهبی به این بهانه که در این زمینه اطلاع‌رسانی نشده است توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا را اجرا نکردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی هم در تالارها و هم در منازل واقع در شهرستان‌ها و روستاهای استان اصفهان بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی نیز از دیگر موضوعاتی بود که بزرگترین آسیب را به این منطقه وارد کرد.

کاهش سطح ورود گردشگران به استان اصفهان در پی شیوع کرونا

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سطح ورود گردشگر به دلیل شیوع کرونا به استان اصفهان کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: کاهش سطح ورود گردشگران در نقاط مختلف استان اصفهان کاهش پیدا کرده است، کما اینکه در منطقه گردشگری شهرک عمران چادگان که در گذشته با ورود گسترده مسافران همراه بود، محدودیت‌هایی در این زمینه اعمال شده است و این وضعیت در شهرستان‌های ییلاقی استان هم وجود دارد.

نظر شما