شناسهٔ خبر: 164324 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لغو طرح ترافیک تنها ۵ درصد به مسافران مترو اضافه کرد

فرمانده مرفوک رئیس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عدم اجرای طرح ترافیک به مدت ۳ هفته در تهران تنها ۵ درصد به مسافران مترو اضافه کرد در صورتی که ۶۰ درصد افزایش ترافیک داشتیم.

به گزارش «نماینده»، به پیشنهاد کمیته ملی مقابله با کرونا حدود ۳ هفته در پایتخت طرح ترافیک اجرا نشد، این پیشنهاد به این دلیل ارائه شد تا کارمندان و شاغلان به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند تا روند صعودی شیوعکرونا در پایتخت مهار شود.

چند روز قبل بود که بنا به گفته مدیران مرتبط با ستاد ملی مقابله باکرونا  روند صعودی بیماری در پایتخت مهار و اعلام شد که از این هفته در تهران مجدد طرح ترافیک اجرا می‌شود، اما آیا لغو طرح ترافیک از صعود روند شیوعکرونا  در پایتخت جلوگیری کرد یا دعوت مردم به استفاده از ماسک و دیگر مسائلی همچون به کارگیری یک سوم کارمندان در محیط کار و غیره. در همین راستا با سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌توانید این گفت‌وگو را بخوانید.

حدود سه هفته طرح ترافیک در تهران اجرا نشد، آیا لغو یا اجرای مجدد طرح ترافیک تأثیری بر روی ترافیک داشت؟

رازقی: از هفته دوم مرداد طرح ترافیک با هدف فاصله گذاری اجتماعی که ستاد ملیکرونا  تصویب کرده بود، اجرا نشد تا مردم کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و بیشتر وسایل شخصی را مورد استفاده قرار دهند. برای بررسی تأثیر این سه هفته بر میزان بار ترافیکی نیاز به شاخص ترافیک داریم؛ ما شاخص سه هفته قبل از اجرای طرح را در نظر گرفتیم یعنی میانگین ترافیک شنبه‌های سه هفته قبل از اجرای طرح را استخراج کردیم و برای همه ایام هفته این روند را ادامه دادیم تا بتوانیم این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم در سه هفته‌ای که طرح اجرا نشد شاخص در چه وضعیتی است.

نظر شما