شناسهٔ خبر: 164297 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نمایشگاه مجازی «نسخ خطی عاشورایی» در سایت کتابخانه مجلس

نسخه خطی معاون اشاعه اطلاعات کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از برپایی نمایشگاه مجازی «نسخ خطی عاشورایی» به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) در سایت کتابخانه مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده» عبدالحسین مسلمی معاون اشاعه اطلاعات کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سید الشهداء (ع) و خاندان عظیم الشأن ایشان، در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به پژوهشگران و علاقه‌مندان به نسخ خطی و عاشورا پژوهان محترم، تلاش می‌شود هر روز یک یا دو نسخه خطی از «کتب خطی عاشورایی» در سایت کتابخانه مجلس به نشانی www.ical.ir بارگذاری گردد تا کاربران محترم بتوانند با مراجعه به سایت از این آثار بهره‌مند گردند.

وی در تشریح محتوای این آثار اذعان داشتند که: این آثار از جمله بهترین و نفیس‌ترین آثار خطی موجود در کتابخانه مجلس می‌باشند که در بین آنها می‌توان به ترجمه و شرح مقتل شریف و ارزشمند لهوف سید ابن طاووس از آیت‌الله سید بهاء‌الدین محمد مختاری  اشاره کرد.

معاون اشاعه اطلاعات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس یادآور شد: همچنین مقتل ابی مخنف به زبان عربی متعلق به قرن ۲ هجری از جملة این آثار است که به مناسبت فرا رسیدن ایام عاشورای حسینی در اختیار کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

برای مشاهده نمایشگاه مجازی «نسخ خطی عاشورایی» به آدرس ذیل مراجعه کنید.

نظر شما