شناسهٔ خبر: 164289 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۳.۵ میلیون دانش‌آموز به سامانه شاد دسترسی ندارند

محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از عدم دسترسی سه و نیم میلیون دانش‌آموز ایرانی به سامانه شاد در آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش «نماینده»،  محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آموزش مجازی دانش‌آموزان و مدارس در آغاز شیوع کرونا تجربه خوبی بود.

وی افزود: متاسفانه ویروس کرونا همه جهان را در بر گرفته است و طبق اعلام یونسکو ۹۰ درصد دانش‌آموزان دنیا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: برای تحصیل دانش‌آموزان ایرانی جای نگرانی نیست و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته وزارت آموزش و پرورش و پیگیری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روزهای خوبی را برای تحصیل دانش‌آموزان و استمرار کار معلمان در آغاز سال تحصیلی جدید داریم.

احمدی گفت: ما از نظر فنی و کارکردی این نرم افزار شاد را با توجه به اینکه قرار است در سال تحصیلی از آن استفاده شود مورد بررسی قرار داده‌ایم اما یکسری مشکلات را در آن دیدیم.

وی افزود: سه و نیم میلیون دانش‌آموز به زیرساخت‌های سامانه شاد دسترسی ندارند ولی برای این کار تدابیری اندیشیده شده است که می‌توانند به استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای تدریس دروس به دانش‌آموزانی که تلفن همراه، اینترنت و یا زیرساخت‌های لازم را ندارند استفاده شود. و بر همین اساس قرار است شبکه آموزش ۲۴ ساعته در این موضوع به دانش‌آموزان خدمت رسانی کند.

نظر شما