شناسهٔ خبر: 164287 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مجلس منتظر نامه دولت درباره تبدیل لایحه اصلاح نظام مالیاتی به طرح است

طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: مجلس هنوز نامه وزیر اقتصاد را برای تبدیل لایحه اصلاح نظام مالیاتی به طرح دریافت نکرده است.

به گزارش «نماینده»، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ، با بیان اینکه مجلس هنوز نامه وزیر اقتصاد را برای تبدیل لایحه اصلاح نظام مالیاتی به طرح دریافت نکرده است، گفت: در این مورد توافق و گفت‌وگویی با وزیر اقتصاد انجام شده است و به نظر نمی‌رسد در مسیر طرح آن با مشکل مواجه شویم، زیرا اصلاح نظام مالیاتی دغدغه دولت است.

او ادامه داد: طرح اصلاح نظام مالیاتی در کمیسیون اقتصادی مطرح است و پیش‌تر، در سال‌های اخیر، مرکز پژوهش‌ها تحقیقاتی درباره آن انجام داده بود تا برخی از بندها را اصلاح و حتی مواردی را اضافه کند.

طغیانی یادآور شد: با وجود بررسی‌ها و تلاش‌های دولت در زمینه اصلاح نظام مالیاتی، مجلس مدت‌ها منتظر دریافت لایحه آن بود که تا حدودی این انتظار به سرآمد و مشخص شد ارسال لایحه یاد شده از سوی دولت، فعلاً امکان نخواهد داشت.

او تصریح کرد: مجلس با اعلام وصول طرح اصلاح، بررسی آن در کمیسیون و تصویب کلیات، موضوع ساماندهی مالیات‌ها را پیگیری کرده است. البته اصلاح نظام مالیاتی مسئله‌ای آمیخته با بار مالی است و شائبه مغایرت با اصل ۷۵ و ایجاد بار مالی برای دولت وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی بیان کرد: مالیات بر سوداگری، مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی بر سرمایه در قانون وجود نداشت؛ به علاوه گروه‌ه‍‌ای مختلف و رسانه‌ها سال‌ها به معافیت‌های پیش بینی شده در قانون و استحقاق نداشتن برخی در معافیت مالیاتی اعتراض دارند که در نتیجه موضوع ساماندهی معافیت‌ها هم مطرح است.

طغیانی در مورد اصلاح نظام بانکداری گفت: این مسئله در کمیسیون مطرح شد و کلیاتش به تصویب رسید. طرح مذکور مفصل است و هشت سال در مجلس روی آن کار کردند. در این مجلس مصمم هستیم تا بخش‌هایی از آن سریعاً به تصویب برسد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بحث اصلاح نظام بانکی برای نمایندگان بسیار مهم است و در کنار اصلاح نظام مالیاتی دو اولویت کمیسیون اقتصادی به شمار می‌رود

نظر شما