شناسهٔ خبر: 164283 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بالاترین نرخ بیکاری در تهران در منطقه ۱۸ است

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت:‌ نرخ بالای بیکاری و وضعیت قرمز و بنفش آلودگی هوا به دلیل فعالیت کارخانه آسفالت در منطقه ۱۸ از مشکلات عمده این منطقه است.

به گزارش «نماینده»، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران درباره مشکلات منطقه ۱۸ پایتخت اظهار داشت: موضوع دستفروشان و میزان بالای بیکاری در منطقه ۱۸ جزو ابرچالش‌ها در این محدوده به شمار می‌رود که باید فکر اساسی جهت رفع این مشکلات کرد.

وی افزود: بیکاری در منطقه ۱۸ بسیار زیاد است و ۸.۸ درصد جمعیت فعال منطقه بیکار هستند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌ یکی از چالش‌های منطقه ۱۸ که تهدیدهای امنیتی نیز می‌تواند به همراه داشته باشد موضوع چمچاله‌ها است در زمان بارندگی‌ها اگر آب در چمچاله‌ها قرار گیرد بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت اطراف آن با خطر جدی مواجه می‌شوند لذا افزایش ایمنی این چمچاله‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و قبل از آغاز فصل بارش تدابیر لازم اندیشیده شود.

فراهانی گفت: همچنین تنها راه ورودی و خروجی از منطقه ۱۸ اتوبان سعیدی است و دیگر مناطق تهران چنین وضعیتی ندارد. همچنین ایستگاه مترو در مرکز منطقه باید احداث شود.

وی بیان داشت:‌ ۵ درصد مردم تهران در منطقه ۱۸ زندگی می‌کنند و به لحاظ وضعیت کیفیت هوا اکثر مواقع این منطقه جزو مناطق قرمز یا بنفش است که وجود کارخانه آسفالت و تولید بتن از عمده دلایل آن محسوب می‌شود بنابر این باید این کارخانه آسفالت از این منطقه خارج شود.

نظر شما