شناسهٔ خبر: 164272 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اقتصاد کشور نباید شرطی شود / دولت باید نگاه خود را از غرب دور کند

حجت الاسلام سلیمی عضو هئیت رئیسه مجلس گفت: دولتمردان باید برای بهیبود وضعیت اقتصادی کشور نگاه خود را از غرب دور کنند و نباید به دنبال شرطی کردن اقتصادمان باشند.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی به سخنان رهبر انقلاب در دیدار اعضای هئیت دولت مبنی بر اینکه «اقتصاد را معطل تحولات خارجی نکنید» اشاره کرد و گفت:  متاسفانه عده‌ای در داخل راه حل برون رفت از مشکلات را ارتباط با غرب می‌دانند و همین چشم دوختن به غرب نیز آسیب‌های جدی به کشور وارد کرده و موجب شده تا اقتصاد کشورمان شرطی شود.

وی در ادامه افزود: اینکه حضرت آقا به این مسئله مهم اشاره کردند به این دلیل بوده که اقتصادمان شرطی نشود و نباید آن را شرطی کرد و باید به صورت جدی روی ظرفیت‌های داخلی تکیه داده شود.

این نماینده مردم با اشاره به اینکه برخی‌ها در داخل متصور شده‌اند که با پیروزی جو بایدن استراتژی آمریکا در قبال ایران تغییر خواهد یافت، تاکید کرد: متاسفانه برخی‌ها در داخل برای رقیب ترامپ ستاد انتخاباتی دایر کردند و خیال می کنند که جو بایدن با رئیس‌جمهور فعلی آمریکا تفاوت دارد و این‌ها باید بدانند که هر دو دولبه یک قیچی برای زدن ریشه های ملت بزرگ ایران هستند.

نماینده مردم محلات در ادامه افزود: رهبر انقلاب فرمودند باید موانع سر راه تولید برداشته شوند و به صورت جدی جلوی واردات کالاهای لوکس گرفته شود و اینکه حضرت آقا به طور روشن به بعضی از مصادیق  اشاره کردند دردآور است.

سلیمی تصریح کرد: دولت باید اقتصاد کشور را معطل ارتباط با غرب نکند و باید برای بهبود وضعیت اقتصادی ظرفیت‌های داخلی را فعال کنند.

نظر شما