شناسهٔ خبر: 164271 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس روند ارائه خدمات آموزشی در مدارس را پایش می‌کند

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی مدارس نقاط مختلف کشور در وضعیت شیوع کرونا یادآورشد که مجلس این روند را به طور جدی پایش می‌کند.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی در مورد نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی مدارس در سال تحصیلی جدید در مناطق مختلف کشور که دارای وضعیت قرمز یا سفید و یا زرد شیوع کرونا هستند، گفت: همان‌طور که وزیر آموزش و پرورش هم اعلام کرده است، ۱۵ شهریورماه آغاز سال تحصیلی جدید است و آموزش و پرورش کار خود را به طور رسمی از این زمان در حوزه تعلیم و تربیت در سراسر کشور آغاز خواهد کرد.

تصمیم‌گیری پیرامون برگزاری کلاس‌ها در مدارس متناسب با اقتضائات وضعیت شیوع کرونا در مناطق خواهد بود

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تمام کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری برگزار نشده و با توجه به اینکه بیماری کرونا همچنان مشکلاتی را در کشور ایجاد می‌کند، منتظر هستیم تا بر اساس وضعیتی که در آینده ایجاد می‌شود برای نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی برنامه‌ریزی کنیم و قطعا تصمیم‌گیری در این خصوص متناسب با اقتضائات وضعیت شیوع کرونا خواهد بود.

وی با اشاره به گزینه‌های مختلفی که برای نحوه برگزاری کلاس‌ها در مدارس نقاط مختلف کشور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در مناطق و شهرهایی که وضعیت شیوع کرونا در آنها قرمز یا در حالت هشدار باشد قطعا برگزاری کلاس‌ها با محدودیت مواجه خواهد شد و به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی یا رسانه ملی انجام خواهد شد.

ارائه خدمات آموزشی در کلاس‌های کم تراکم به صورت حضوری خواهد بود

اسماعیلی اظهار کرد: در برخی شهرها و روستاها نیز که تعداد دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌ محدود باشد، کما اینکه در برخی از این مناطق کم تراکم بوده و با ۵ یا ۱۰ نفر دانش‌آموز تشکیل می‌شود در این شرایط کلاس‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: مجلس به طور جدی روند برگزاری کلاس‌های آموزشی مدارس را پایش می‌کند، بنابراین خانواده‌ها نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند، ضمن اینکه به این نکته هم توجه کنند که ممکن است معضل شیوع کرونا برای مدت زمان طولانی باقی بماند به همین دلیل نمی‌توان روند ارائه خدمات آموزشی در مدارس را متوقف کرد.

برخی مناطق کشور به دلیل محدودیت امکانات و زیرساخت‌ها به شبکه مجازی آموزش متصل نیستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما جلساتی را در کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار کرده و به این نکته اشاره کردیم که برخی مناطق کشور برای بهره‌مندی از خدمات آموزشی در قالب مجازی با محدودیت امکانات و زیرساخت‌ها مواجه هستند و هنوز نتوانسته‌ایم تعدادی از شهرها و روستاها را به شبکه مجازی آموزش متصل کنیم که باید برای حل این مشکل به دنبال راه‌حلی باشیم.  

نظر شما