شناسهٔ خبر: 164252 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس در حل مشکلات معیشتی مردم پشت دولت است

آصفری// نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس معتقد است بودجه سال ۹۹ به دلایل مختلف محقق نشد و اکنون منتظر ارائه لایحه اصلاح آن از سوی دولت هستیم تا هرچه سریع‌تر مشکلات مردم برطرف شود.

به گزارش «نماینده»،محمدحسن آصفری، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دولت و با تأکید بر ایجاد حس امیدواریم در میان مردم از طریق ارائه گزارش‌های صادقانه، گفت: باید از سیاه نمایی دوری کرد و اطلاعات وقایع مختلف به خصوص پیشرفت های کشور به صورت دقیق به مردم گزارش شود چرا که علیرغم کمبود بودجه، شیوع ویروس کرونا و تحریم های ناجوانمردانه، کشور با پیشرفت هایی روبرو شده که باعث ایجاد انگیزه در مردم می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر فرمایش رهبری مبنی بر عدم خام فروشی، عنوان کرد: تولید آلومینیوم، روی، مس و فولاد در کشور به اندازه ای است که می تواند پاسخگوی تأمین مواد اولیه صنایع پایین دستی باشد اما متأسفانه این محصولات به صورت خام صادر می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت در سال پایانی خود می تواند عقب ماندگی ها را به طور جدی دنبال کند، اظهار  داشت: رهبر معظم انقلاب از قوه مقننه نیز خواستند که همکاری لازم را با دولت صورت دهد لذا مجلس این آمادگی را دارد که لایحه های دولت در خصوص حل مشکلات معیشتی مردم، رفع موانع تولید و حرکت در جهت جهش تولید را خارج از نوبت بررسی کند.

آصفری ادامه داد: مجلس در نخستین گام خود، موضوع مالیات بر خانه های خالی را تصویب کرد که ایرادات شورای نگهبان رفع شود به مرحله اجرا می آید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه بیان داشت: با وجود گذشت 5 ماه از سال 99، هنوز بودجه امسال محقق نشده و نیاز به اصلاح دارد که منتظر لایحه دولت هستیم و چندین بار این درخواست را داشته ایم که در صورت عدم ارائه آن، رأسا اقدام خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان در توضیح علت عدم تحقق بودجه سال 99 خاطرنشان کرد: به علت تعطیلی مجلس دهم پیش از سال جاری و عدم کار کارشناسی دقیق، همچنین عملیاتی نبودن پیشنهادات دولت و عدم تصور از طولانی شدن شیوع کرونا، دولت با کمبود بودجه مواجه شده که اکنون برای تحقق آن نیاز به اصلاح داریم.

نظر شما