شناسهٔ خبر: 164240 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تذکر به آوایی به خاطر اخذ تعهدکسر از حقوق از کارکنان جدید دادگستری‌ها

آوایی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس به وزیر دادگستری به خاطر اخذ تعهد از کارکنان جدیدالاستخدام دادگستری‌ها برای کسر حقوق از آنها تذکر داد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به علیرضا آوایی وزیر دادگستری به خاطر اخذ تعهد از کارکنان جدیدالاستخدام دادگستری‌ها برای کسر حقوق از آنان تذکر داد و این اقدام را برخلاف قانون مدیریت خدمات کشوری دانست.

متن کامل تذکر نماینده شاهین شهر به وزیر دادگستری به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: اخذ تعهد از کارکنان اداری جدیدالاستخدام دادگستری‌ها بابت کسر حقوق از آنان خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری و خارج از چارچوب مقررات سازمان اداری و استخدامی کشور است.

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر

از آنجایی که کارکنان اداری جدیدالاستخدام وزارت دادگستری بر اساس بند «ث» قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور از طریق آزمون جذب و استخدام شده‌اند، مشمول کلیه مواد و تبصره‌های فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری می‌شوند، اما متاسفانه شنیده شده ضمن اخذ تعهد غیرقانونی، ماهانه یک میلیون تومان از حقوق آنان کسر می‌گردد که این موضوع باعث شده برخی از این عزیزان به خاطر اجحاف در حقشان استعفا دهند. این نوع بی‌عدالتی در دستگاه متولی اجرای عدالت دور از انتظار است، لذا با توجه به اینکه اخذ این گونه تعهدات خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری و خارج از چارچوب مقررات سازمان اداری و استخدامی کشور است، اصلاح هر چه سریع‌تر حقوق کارکنان اداری جدیدالاستخدام و پرداخت معوقات حقوق آنان از بدو استخدام تاکنون مورد درخواست و انتظار است.

نظر شما