شناسهٔ خبر: 164239 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اروپایی‌ها غیر قابل اعتماد هستند

مولوی یک نماینده مردم در مجلس گفت: اینکه اروپایی‌ها با فعالسازی مکانیسم ماشه علیه جمهوری اسلامی مخالفت کردند جای شک و شبهه دارد؛ چرا که این‌ها هیچگاه مورد اعتماد نیستند و باید به این موضوع دقت جدی داشت.

به گزارش «نماینده»، سید محمد مولوی  به مخالفت اروپایی‌ها در رابطه با فعالسازی مکانیسم ماشه و عدم صداقت این کشورها در قبال ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ پس از شکست خود در شورای امنیت به دنبال راهکار دیگری می گردد تا ایران را مورد شدید ترین تحریم‌های ظالمانه قرار دهد و از این رو به سراغ مکانیسم ماشه آمد که این مسئله را نیز نمی‌تواند فعال کند؛ چرا که از برجام خارج شده است.

وی در ادامه افزود: البته ناگفته نماند که ما در این سالیان اخیر شدیدترین تحریم‌های آمریکا را متحمل شدیم، اما با ایستادگی و مقاومت مردم این بحرانها را عبور کردیم و اگر در صورت امکان بخواهد مکانیسم ماشه را هم فعال کند از این موضوع چیزی عائد او نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: ترامپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حال دست و پا زدن است تا به هر طریقی که شده آرا مردم آن کشور را اخذ کند؛ فلذا دنبال کردن چنین مسائلی هم بیشتر جنبه تبلغاتی دارد.

نماینده مردم آبادن به بدعهدی‌های اروپا نسبت به ایران در مسائل گوناگون اشاره و تصریح کرد: اروپایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی شفاف نیستند و دقیقا همان سیاست آمریکا را با ما دنبال می‌کنند؛ اگر دقت کنیم در قضیه برجام تعهداتی را داده بودند که به هیچکدام از آنها پایبند نبودند.

مولوی در ادامه افزود: متاسفانه اروپایی‌ها قول‌هایی را برای راه اندازی کانال مالی "اس پی وی" و "اینستکس" داده بودند که به همین‌ها هم که حداقلی بودند پایبند نبودند؛ بنابراین در رابطه با مخالفتشان با فعالسازی مکانیسم ماشه هم اعتمادی نیست و این مسئله بو دار است.

نظر شما