شناسهٔ خبر: 164220 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بسیاری از مسئولان به ظرفیت‌های داخلی باور ندارند

قادری/2 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی ما را در پیشبرد امر تولید و رفع مشکلات در این حوزه بسیار کمک می‌کند اما متاسفانه این باور در استفاده از ظرفیت‌های داخلی در بسیاری از مسئولان وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر رفع موانع تولید در دیدار ویدئوکنفرانسی رئیس و اعضای هیأت دولت با ایشان به مناسبت هفته دولت گفت: بارها رهبر معظم انقلاب بر اهمیت موضوع تولید و رفع موانع آن تأکید داشتند.

وی افزود: واقعیت این است که بیشتر موانع تولید در کشور موانع داخلی است و اگرچه اقداماتی برای رفع این موانع انجام شده اما هیچ وقت این اقدامات ساماندهی و سازماندهی شده نبوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: تسهیل فضای کسب و کار و نیز تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و حمایت از تولیدکنندگان از جمله مواردی است که در امر رفع موانع تولید باید با آن به طور جدی پرداخته شود.

قادری خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌تواند ما را در حوزه تولید بسیار کمک کند و ما را به پیش ببرد اما متأسفانه این باور در مسؤولان که ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کار تولید را به پیش ببریم وجود ندارد.

وی افزود: ما در حوزه نظامی به دلیل وجود این باور در استفاده از ظرفیت‌های داخلی شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی بوده‌ایم اما متأسفانه در بخش‌های صنعت، پتروشیمی، نفت و معادن ما شاهد از هم گسیختگی در این باره هستیم که مانع پیشرفت‌های لازم شده است.

نظر شما