شناسهٔ خبر: 164202 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هدف دولت در طرح گشایش اقتصادی جبران کسری بودجه است

فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید دولت با فروش اوراق سلف نفتی به دنبال جبران کسری بودجه است که این اقدام، دولت آینده را متعهد می کند.

به گزارش «نماینده»، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره طرح گشایش اقتصادی، گفت: برنامه دولت در طرح مذکور برای دولت آینده بدهی به وجود آورده و به مثابه انتشار اوراق است، در واقع دولت با فروش اوراق سلف نفتی به دنبال جبران کسری بودجه است که این اقدام، دولت آینده را متعهد می کند.

مجلس درصدد اصلاح طرح گشایش اقتصادی به نفع مردم است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورتی که دولت آینده نتواند به تعهدات خود در برابر فروش اوراق سلف نفتی به درستی عمل کند، نارضایتی ایجاد می شود، افزود: مجلس در صد اصلاح طرح گشایش اقتصادی به نفع مردم است.

دولتمردان نباید آینده فروشی کنند

وی با بیان اینکه دولت باید صبور باشد تا طرح گشایش اقتصادی در مجلس پخته و چکش کاری شود، اضافه کرد: تنها یک سال از عمر دولت باقیمانده و دولتمردان نباید آینده فروشی کرده و موجبات نارضایتی را فراهم کنند.

نباید مصالح کشور را فدای جبران کسری بودجه کرد

فیروزی با بیان این که دولت از منابع خود در طول ۷ سال گذشته به درستی استفاده نکرده است، ادامه داد: نباید مصالح کشور را فدای جبران کسری بودجه کرد، بنابراین دولت به جای فرافکنی باید به دنبال چکش کاری طرح گشایش اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند از درآمدهای بورسی در حوزه تولید استفاده کند، تصریح کرد: دولت می‌تواند کسری بودجه خود را به مجلس اعلام کند تا راهکارهای جبران این کسری با همفکری قوه مقننه احصاء شود.

طرح گشایش اقتصادی بیشتر به نفع دولت است تا مردم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: طرح گشایش اقتصادی بیشتر برای دولت است تا مردم، به همین دلیل مجلس در صدد اصلاح آن به نفع مردم است زیرا دولت به دنبالفروش نفت به صورت اعتباری است که این امر تاثیری بر زندگی مردم ندارد.

نظر شما