شناسهٔ خبر: 164201 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

باید نهضت مردمی جهانی علیه اقدام اخیر امارات راه اندازی شود

قاضی زاده نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید نهضت مردمی جهانی در رابطه با اقدام اخیر امارات راه اندازی شود تا این رژیم بداند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی برایش دارد.

به گزارش «نماینده»، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که به قم سفر کرده است، صبح امروز (یکشنبه، ۲ شهریورماه) با آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به دیدارهای هفته گذشته خود با نمایندگان جنبش حماس و جهاد اسلامی، گفت: بعد از حرکتی که امارات در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی انجام داد و زمزمه ای مبنی بر عادی سازی روابط سایر کشورهای عربی همچون بحرین و عمان پیش آمد، تصمیم گرفته شد تا با حضور در قم با علمای فعال در عرصه مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی جلساتی برگزار شود تا حرکتی از سوی مجلس در این باره صورت گرفته باشد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر این تلاش داریم تا با همه علما در حرکتی که قرار است شکل بگیرد و منشأ حرکت های جهانی شود، مشارکت داشته باشم.

وی افزود: با توجه به اقدام اخیر امارات مبنی بر عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس، اگر بخواهیم از این موضوع به آرامی بگذریم و واکنشی نشان داده نشود، قطعا کشورهای مزدور عربی این روند را ادامه خواهند داد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: درگیری های عراق و حادثه اخیر لبنان و بحث شیوع کرونا در جهان باعث شده تا این مسئله به حاشیه برود و خوب در انظار عمومی و مردم جهان دیده نشود.

وی با انتقاد از عدم برگزاری جلسات کنفرانس فلسطین و کشورهای اسلامی در خصوص عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، گفت: متاسفانه این دو نهاد به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند براین اساس باید نهضت مردمی جهانی راه اندازی شود تا برای امارات بابت این اقدام هزینه سنگین ایجاد کنند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از کشورهای دوست تحت فشار آمریکایی ها هستند، باید اقدامات را از طریق مردم جلو ببریم.

وی بر تحقق کامل امت واحده تاکید کرد و گفت: امت واحده الهی شکل گرفته اما متاسفانه از انسجام فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار نیست، براین اساس دولت باید در تحقق این موضوع و تبدیل آن به اجتماع مسلمین کمک کند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: جریان مقاومت ۳۰۰ میلیون مرتبط در جهان دارد که رهبری انقلاب را پذیرفته اند و با آن بیعت کرده اند اما در حال حاضر پیوندهای سیاسی و اجتماعی در هم تنیده نیست و باید در حوزه دولت سازی و جامعه پردازی اقدامات جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از این اقدامات جدی تحقق و بالفعل شدن امت واحده است که در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی چنین وظیفه ای را باید برای کشورمان فرض کنیم و این امر از طریق اتحادیه های مرسوم مانند اتحادیه اروپا و آ سه آن بلکه از طریق اتحاد و ارتباط با امت اسلام محقق می شود.

آیت الله عباس کعبی هم در ادامه این دیدار با اشاره به عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، گفت: ارتباط علنی بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با این رژیم تلخ و تاسف بار است، با وجود اینکه جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا برای امت اسلامی روشن شده است و از این بابت طبیعی است که امارات دست به چنین اقدامی بزند چون صف آرایی دشمنان مشخص شده است اما با این وجود جبهه مقاومت، دولت های مقاومت و هم ملت های مقاومت و نخبگان مقاومت و جهان اسلام با یکدیگر متحدند.

وی ادامه داد: ارتباط گیری رژیم صهیونیستی با امارات نه تنها به قدرت پوشالی این رژیم نمی افزاید بلکه باعث سقوط دنباله های آن و همراهان این رژیم می شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این اقدام امارات موجب تنفر بیشتر ملت ها از آن ها می شود چرا که شرکای رژیم اشغالگر قدس در ریختن خون مسلمانان در فلسطین و تروریسم بین المللی شریک خواهند بود.

وی افزود: این اقدام امارات در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی نتیجه ای جز ذلت و فلاکت و خسران بزرگ برای این کشور ندارد.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به مسائل موجود در کشور، گفت: آموزش و پرورش باید پیشاپیش فعال شود و فرهنگ عمومی و آموزش مبتنی بر پایه های انقلاب و ایمان و مبتنی بر تحرک، پویایی، نشاط و معطوف به پایه های انقلاب اسلامی و ایمان باشد و از نظر رشد اخلاقی، فضیلت، مهارت های زندگی، ابداع و نوآوری زیرساخت ها باید فراهم شود تا این موارد در دانشجویان و دانش آموزان به وجود آید.

وی تاکید کرد: تنها تلفیق علم و ایمان است که کارساز است براین اساس در آموزش وپرورش هنوز اقدامات جدی صورت نگرفته و شاهدیم که فاصله اجرایی زیادی در بحث سند تحول آموزش وجود دارد.

آیت الله کعبی تصریح کرد: در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باید تسریع شود.

نظر شما