شناسهٔ خبر: 164173 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سرمدی در حاشیه بازدید از تحریریۀ «نماینده»:

مجلس بر توجه به قشر محروم و حل آسیب‌های فرهنگی اهتمام دارد/ موضوع بیش از ۹۰ درصد مراجعین ما اشتغال جوانان است

کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی گفت: موضوع بیش از ۹۰ درصد مراجعین ما اشتغال جوانان است و متاسفانه در هر خانه یک یا دو جوان بیکار و تحصیلکرده داریم.

«نماینده» - سحر سموات- کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات نمایندگان مجلس یازدهم، اظهار داشت: نمایندگان مجلس طی ماههای اخیر سعی کرده اند متناسب با مشکلات جامعه، نگرانی‌ها و انتظارات مردم، مشکلات مردم را بیان کرده و راهکارهای متناسبی را برای حل آنها پیشنهاد نمایند.

وی ادامه داد: با یک نگاه دقیق می‌بینیم که شاه بیت صحبت‌های اکثر نماینده ها بحث معیشت، اقتصاد، مشکلات مالی و تا حدودی نیز بحث آسیب‌های اجتماعی بوده که طبیعتا درصد بالایی از این آسیب‌ها نیز ریشه در گرفتاری‌های اقتصادی و تنگناهای مالی دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم بر اساس شعارها و تبلیغات کاندیداها، نمایندگانشان در خانه ملت را انتخاب کردند و به نتیجه بخش بودن این انتخاب نیز امیدوار هستند.

سرمدی در عین حال معتقد است: افراط در بیان دیدگاه‌ها و اینکه همه مشکلات را قابل حل بدانیم دو پیامد و دو ذهنیت در اذهان ایجاد میکند؛ اول اینکه انتظارات مردم از مجلس بالا رفته و آنها فکر می‌کنند مجلس توانایی حل همه مشکلات را دارد؛ دوم اینکه شدت شعارها و تبلیغات، انتظار را در ذهن مردم بالا برده و در ذهن مردم این ترسیم شده که می‌توان مشکلات را به سرعت از بین برد و درصدد حل آنها برخواست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: مباحث مطرح شده در کمیسیون هایی همچون کمیسیون اقتصادی نشان میدهد به موضوعات و دغدغه های مردم توجه شده و نمایندگان با ارائه طرح هایی در حال بررسی و رفع اشکلات موجود هستند.

سرمدی تصریح کرد: درصد بالای مشکلات و معضلات اجتماعی امروز در کشور معضلات اقتصادی خانواده هاست و باید در این راستا تلاش‌هایی چه از سوی دولت و چه از سوی مجلس صورت گیرد.

وی به مشکلات حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: موضوع بیش از ۹۰ درصد مراجعین ما اشتغال جوانان است، متاسفانه در هر خانه یک یا دو جوان بیکار و تحصیلکرده  داریم که ما در برخورد با این خانواده‌ها به دو نوع مشکل بر میخوریم؛ برخی خانواده ها با تمکن مالی خوبی روبرو هستند و بیکاری جوان در آن خانواده آنها را به لحاظ ذهنی اذیت می‌کند، اما مشکل عمدۀ ما این است که با خانواده‌هایی مواجه هستیم که درآمد خوبی ندارند و اشتغال آن جوان باعث رونق در خانواده می‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دغدغۀ اصلی شما در حوزه انتخابیه چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟، گفت: ۴۳ درصد از اشتغال امروز ما در شهرستان اسد آباد در بخش کشاورزی است، کشاورزی که امروز انتظارمان این است که در عین حالی که سودآور است اشتغال زا نیز باشد که متاسفانه این فضا در شهر ما وجود ندارد.

سرمدی ادامه داد: یکی از اهداف و برنامه‌هایی که در شهرستان مد نظر دارم این است که به بحث کشاورزی در شهرستان اسدآباد توجه ویژه داشته باشم تا در عین حالی که اشتغال زایی صورت می گیرد در آمد خانوار نیز افزایش پیدا کند.

وی به محصولات کشاورزی شهرستان اسد آباد اشاره کرد و گفت: در این شهرستان گوجه فرنگی و سیب زمینی دو محصول اصلی هستند که متاسفانه این محصولات سر دست کشاورزان باقی مانده و دلال ها و واسطه ها نیز به میدان آمدند و میزان خرید آنها هزینه کشاورز را پاسخگو نیست.

نماینده مردم اسدآباد با تاکید براینکه یکی از اولویتهای ما در شهرستان بحث کشاورزی است، گفت: یکی دیگر از برنامه ها توجه به صنایع تبدیلی است و می توان با این امر به موضوع کشاورزی کمک شایانی کرد.

سرمدی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد زیرساخت صنعتی آنچنانی نداریم، گفت: در این شهرستان یک کارخانه گندله سازی داریم که محصول اولیه ذوب آهن هستش که فعالیت هم دارند اما کارخانه ذوب آهنی که آنجا ساخته شده متاسفانه حدود ۱۵ سال است فعالیت خود را کنار گذاشته و دیگر کار نمی‌کند و خوشبختانه طی یک ماه اخیر رایزنی هایی برای راه اندازی مجدد آن صورت گرفته که انشالله کارخانه ذوب آهن راه بیفتد بخش عمده ای از اشتغال شهرستان مجدد از سر گرفته خواهد شد.

نظر شما