شناسهٔ خبر: 164166 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

محتوای وبلاگ چه کمکی به وب سایتهای فروشگاهی می کند؟

محتوای وبلاگ چه کمکی به وب سایتهای فروشگاهی می کند؟

امروزه سئو و تولید محتوا نزد مدیران وب‌سایت‌های فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوریکه نبود سئو در فروشگاه اینترنتی به منزله این است که برند یا کسب و کار شما هیچ  شانسی برای برنده شدن و قد علم کردن  در میان سایر فروشگاه‌های اینترنتی ندارد. به ادبیاتی دیگر، اگر تولید محتوا نمی‌کنید، از کمپانی‌های امروزی جا مانده‌اید

مدیران سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مسلما از قدرت سئو بیشتر از کاربران در جریان هستند و از این نکته با خبرند که سئو در کسب و کارشان چقدر تاثیر دارد و اگر سایتشان را برای موتورهای جستجو بهینه نکنند حتی اگر دارای محصولات قدرتمندی باشند باز هم نمی‌توانند فروش خوبی داشته باشند.

افزایش بازدید و فروش سایت یکی از مهم‌ترین مسائل مدیران وب‌سایت‌های فروشگاهی می‌باشد و میزان تلاش شما در ارتباط با سئو برای بهینه سازی سایت فروشگاهی‌تان باعث افزایش فروش و دیده شدن شدن بهتر برند، محصولات و خدمات‌تان می‌شود.

در ادامه به تشریح اقدامات مهم در خصوص بهینه سازی سایت‌های فروشگاهی خواهیم پرداخت:

  • در نظر گرفتن موارد فنی برای بهبود وضعیت سایت از لحاظ سرعت بارگذاری و گرافیکی (طراحی سایت)
  • نوشتن محتوای جذاب برای کاربران و با توجه به استاندارد موتورهای جستجو (تولید محتوا سایت)
  • جذب کاربر و بازدیدکننده از طریق شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات (بازدید سایت)

طراحی سایت

یکی از مهم‌ترین مواردی که در افزایش فروش کسب و کارهای مختلف تاثیر گذار است، طراحی ظاهری و جذاب بودن ساختار فروشگاه است.

با توجه به سرعت نامطلوب اینترنت در ایران در صورتیکه وب‌سایت از سرعت بالای برخوردار باشد می‌تواند موجب افزایش رضایت کاربران و همچنین فروش و سوددهی خواهد داشت. سرعت بالای وب‌سایت تاثیر زیادی بر رتبه بالای گوگل دارد. از این رو طراحی سایت حرفه ای با تیمی که تجربه کافی در این حوزه دارد می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

طراحی واکنش گرا، بدین معناست که طراحان وب به جهت افزایش فروش سایت و فروشگاه، وب‌سایتی انعطاف‌پذیر پیاده سازی کنند تا تمامی کاربران با هر دستگاهی امکان دسترسی به سایت شما را داشته باشند. 

  • طراحی اپلیکیشن موبایل، با توجه به افزایش استفاده از موبایل در فعالیت‌های خرید و حضور در فضای مجازی اقدام دیگری که سبب بهبود وضعیت فروشگاه اینترنتی می‌شود، طراحی اپلیکیشن مخصوص برای کاربران موبایلی است این امر موجب ارتقای وب‌سایت فروشگاهی و کسب امتیازات مثبت در گوگل می‌شود.

محتوای سایت

تولید محتوا، مهم‌ترین کاری هست که پس ازطراحی و رفع اشکالات سایت برای گرفتن رتبه و افزایش ترافیک سایت باید انجام شود.

باید به این نکته توجه داشت که هر کاربری که از وب‌سایت شما دیدن می‌کند لزوماَ در مرحله خرید نمی‌باشد، خیلی از کاربرها در مرحله کسب اطلاعات هستند و می‌خواهند قبل از خرید کردن اطلاعاتشان را در خصوص کالایی که قصد خرید آن را دارند تکمیل نمایند، مسلماَ در این مرحله مشتریان سوالات بسیاری در ذهن دارند به همین دلیل استراتژی تولید محتوا یک وب سایت باید به گونه‌ای باشد که تمامی سوال‌های کاربران و مشتری‌ها پاسخ داده شود.

محتوایی که برای سایت‌ها تولید می‌شود علاوه بر ارزشمند بودن باید جنبه کاربردی، آموزنده و همچنین سرگرم کننده و مفید باشد تا مخاطبان از خواندن آن‌ها لذت ببرند. اگر شما توانایی نوشتن محتوای جذاب و منحصر به فرد برای کاربر داشته باشید، شک نکنید که در جذب او موفق خواهید بود و می‌توانید آن را به یک مشتری دائم تبدیل کنید. متأسفانه یا خوشبختانه نوشتن محتوای جذاب برای یک سایت بسیار بحث تخصصی است و کمتر کسی تخصص کافی در این زمینه دارد.

عواملی که می‌تواند در تولید یک محتوای جذاب و منحصر به فرد تأثیرگذار باشند عبارت اند از:

  1. در تولید محتوا اطلاعات دقیق و جدید به کاربران ارائه دهید.
  2.  محتوای جذاب و خاص بنویسید و به طور جامع و کامل به سوالات کاربران پاسخ دهید.
  3. محتوا  تولید شده باید براساس الگوی خاص و هدفمند کاربران را به سمت محصول/خدمات  سوق دهد.
  4. محتوا باید مختصر و مفید باشد تا کاربران بتوانند با صرفه زمان اندک پاسخ خود را دریافت کنند.

نکته مهمی که در خصوص محتوای وب‌سایت‌های فروشگاهی باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که مدیران این وب‌سایت‌ها باید همیشه محتواهای خود را بررسی کنند تا محتواهای تاریخ گذشته و فاقد اهمیت حذف یا بروز رسانی شود و یا با اضافه کردن مطالبی جدید بر تاثیرگذار آن افزوده گردد. رعایت این نکات می‌تواند سبب ارتقاء کیفیت ارتباطی شما  با مشتریان قدیمی شده و زمینه را برای جذب مشتریانی جدید با پتانسیل بالا فراهم کند.

نکات و آمار قابل تأمل در خصوص تولید محتوا

  • تولید محتوا، 3 برابر بیشتر از روش‌های مارکتینگ سنتی، آورده برای کمپانی‌ها دارد، و 62% هزینه کمتری نسبت به آن‌ها دارد.
  • کمپانی های بزرگ SMB (Server Message Block) که از تولید محتوا به عنوان شاخصه اصلی مارکتینگ خود استفاده می‌کنند، 126% پر سودتر از کمپانی‌های رقیبی بودند که این کار را نمی‌کردند.
  •  61%از خریدهای اینترنتی، وقتی اتفاق افتاده است که بازدید کننده وب‌سایت برای خواندن مطلبی از آن وب‌سایت بازدید کرده است. 
  • کمپانی‌هایی که در ماه بیشتر از 16 پست یا محتوا در وب سایت‌های خود به اشتراک می‌گذارند، 3.5 برابر ترافیک بیشتری را نسبت به وب‌سایت‌هایی که در ماه 4 عدد (یا کمتر) محتوا به اشتراک می‌گذارند، اشغال می‌کنند.

اگر به اهمیت تولید محتوا برای وب سایت خود پی بردید پیشنهاد می شود مقاله 9 روش برای تاثیرگذاری محتوا که توسط وب سایت شرکت زاوش تالیف شده است را مطالعه کنید.

بازدید سایت

پس از انجام مراحل قبل، جذب کاربران و افزایش میزان بازدید سایت در قدم بعدی قرار دارد از این مرحله به بعد باید هزینه کنید تا در شبکه‌های اجتماعی یا حتی در موتورهای جستجو و گوگل بیشتر دیده شوید و در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تعداد بالای کاربران استفاده کننده از شبکه‌های مجازی نظیر اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ و ... نشان دهنده فراگیر بودن استفاده از شبکه‌های اجتماعی است و می‌تواند فضای خوبی برای تبلیغات و بازاریابی در اختیار ما قرار دهد.
به عنوان مثال؛ در اینستاگرام افرادی تعداد فالوور زیادی دارند و می‌توانند و از قدرت تأثیرگذاری بالایی بر روی  دنبال کننده‌گان خود دارند با تبلیغات در صفحات اجتماعی خود سبب جذب مشتری و افزایش فروش سایت می‌شوند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، یکی از سنتی‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی به حساب می‌آید اما در عین حال تهیه لیستی از مخاطبین و گردآوری ایمیل افراد روند نسبتاً سختی دارد.

تبلیغات بنری، شامل استفاده از بنرهای تبلیغاتی در سایت‌های پربازدید به منظور جذب ترافیک است.

تبلیغات کلیکی و تبلیغات گوگل، یکی از جذاب‌ترین روش‌های تبلیغاتی است، این روش تبلیغاتی که تحت عنوان روش تبلیغات گوگل یا تبلیغات PPC (Pay Per Click) شناخته می‌شود و باعث می‌شود که آدرس منتخب شما دررتبه‌های مناسب نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد و به ازای هر کلیک روی آن باید هزینه بپردازید، البته باید توجه داشته باشید که سایت شما تنها برای مدت زمان مشخصی در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرد و بطور مستقیم در سئو سایت تأثیر مستقیم ندارد، اما می‌تواند موجب افزایش میران فروش محصولات و بهبود شناخت برند شما گردد. تنها ایرادی که وجود دارد برای شرکت‌های ایرانی غیرفعال بوده و باید از شرکت‌های واسطه‌ای کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری

وب‌سایت‌های فروشگاهی نیز مانند هر کسب و کار سنتی دیگر باید در اولین قدم اقدام به مشخص کردن اهداف و استراتژی خود کنند و در راستای تحقق استراتژی اصلی کمپانی خود، اهدافش را انتخاب کرده و بعد از آن شروع به تولید محتوا کند.

 یکی از کارهایی که برای هر وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی امری حیاتی تلقی می‌شود مساله جذب ترافیک می‌باشد، برای همین اگر سئوی سایت به درستی انجام شده باشد بازدیدکنندگان زیادی برای سایت به وجود خواهد آورد.

بنابراین تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی می‌تواند واقعا شگفت انگیر باشد. تولید محتوا، آخرین و به روزترین راه ورودی به دنیای مارکتینگ و بازاریبای است. محتواها به شما کمک می‌کنند با مشتری‌های خود در ارتباط باشید، جذبشان کنید، زیر نظر بگیریدشان، و نهایتا برای کمپانی خود کسب درآمد کنید.

در نتیجه تنها با طراحی فروشگاه اینترنتی شما موفق نخواهید بود و باید به یاد داشته باشید که فرایند طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی فقط گام اول برای موفقیت کسب و کار اینترنتی شما می باشد و برای موفقیت بیشتر باید اقدامات دیگری انجام دهید.

نظر شما