شناسهٔ خبر: 164113 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیشنهاد نمایندگان برای محاسبه حق مسکن کارگران از اول تیرماه / وعده وزیر برای ارائه کارت خرید کارگری

فراکسیون کارگری رئیس فراکسیون کارگری گفت: در نشست فراکسیون با وزیر کار پیشنهاد شد حق مسکن کارگران از اول تیرماه محاسبه شود و وزیر هم وعده ارائه کارت خرید کارگری را داد.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی، در تشریح نشست دیروز (سه شنبه، ۲۸ مردادماه) هیات رئیسه فراکسیون کارگری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سومین نشستی بود که با مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم و مباحث مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس افزود: در این نشست به نمایندگی از همکارانمان در مجلس شورای اسلامی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابت اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که اقدام بسیار خوبی بود و همچنین در مورد اعطای وام قرض الحسنه تشکر کردیم.

وی ادامه داد: درخواست های نمایندگان از وزیر کار مطرح شد و در بحث بیمه بیکاری درخواست شد توجه ویژه‌ای به افرادی که در ایام کرونا بیکار شدند انجام و از آنان حمایت ویژه شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود یادآور شد: همچنین از وزیر درخواست کردیم حق مسکن کارگران که دولت وعده داد از ابتدای تیرماه محاسبه شود؛ در این نشست پیشنهاد شد تفاهم‌نامه‌ای میان فراکسیون و وزارتخانه منعقد شود تا کارگروهی مشترک، ۱۵ روز یکبار با حضور طرفین برگزار و مطالبات، طرح‌ها و لوایح را بررسی کند.

بابایی کارنامی افزود: وزیر خبر خوشی را دادند مبنی بر اینکه به دنبال این هستیم که از طرف دولت، کارت خرید جامعه کارگری با استفاده از ظرفیت سازمان تامین اجتماعی ارائه شود که اگر این اتفاق مبارک انجام شود، تقریبا ۴۵ میلیون گروه هدف جامعه کارگری با حداقل ۵ الی ۶ میلیون تومان یا ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان با اقساط سه ساله مورد حمایت قرار می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات کارگران هفت تپه هم در این نشست بررسی و همچنین در مورد بودجه این وزارتخانه گفت و گو شد و به طور  قطع تلاش خواهیم کرد در بودجه ۱۴۰۰ حمایت خوبی از این وزارتخانه شود.

نظر شما