شناسهٔ خبر: 164107 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰: فدراسیون فوتبال در قرارداد ویلموتس پنهان‌کاری‌ کرد

پژمانفر// رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ویلموتس یک مربی درجه ۲ و ۳ است اما قراردادی که با وی بسته شده در جایگاه یک مربی درجه یک بوده است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر  با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ویلموتس اظهار داشت: پرونده سرمربی سابق تیم ملی ابعاد مختلفی دارد و شکایتی نیز از طرف فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به دست ما رسیده و تماس‌های زیادی نیز با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این پرونده چند مسئله مهم دارد که از هفته آینده آنها را بررسی می‌کنیم تاکید کرد: مسئله اول اینکه چطور و به چه دلیلی به این گزینه برای تیم ملی رسیده‌اند؛ ویلموتس سابقه چندانی در مربیگری نداشته و در دو سابقه قبلی خود با شکست و اخراج روبه‌رو بوده است.

پژمانفر گفت: علاوه بر این، افرادی گزارشاتی به ما داده‌اند مبنی بر اینکه تبانی در انتخاب ایشان صورت گرفته که براساس مسافرت یکی از مسئولان وقت میراث فرهنگی که امروز مسئولیتی در وزارت ورزش دارد این توافق صورت گرفته و باید این مهم بررسی شود.

وی افزود: ایشان مربی درجه ۲ و ۳ بوده اما قرارداد مربی درجه یک را بسته است؛ مسئله بعدی این است که فدراسیون پنهانکاری‌هایی را صورت داده و در موقعی که تذکرات زیادی داده شد و دستگاه‌های حقوقی کشور می‌توانستند کمک کنند اما پنهانکاری فدراسیون فرصت‌سوزی کرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت ورزش باید در زمینه عقد این قرارداد به عنوان ناظر توضیح دهد اظهار داشت: به چه دلیل طرف ایرانی قیدی در قرارداد آورده که با آن قید طرف ایرانی متضرر شده و سوالات متعدد دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که بررسی و اگر احراز شود تخلف صورت گرفته به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهیم.

پژمانفر همچنین از حضور وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه طی هفته آینده خبر داد.

نظر شما