شناسهٔ خبر: 164091 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تشریح برنامه‌های محرم شهرداری/ برگزاری سوگواره‌ها در فضای مجازی

محرم.jpg مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری سوگواره و تعزیه خوانی به مناسبت ایام محرم در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش «نماینده» محسن فتاحی ،  در مورد ویژه برنامه‌های شهرداری تهران همزمان با فرارسیدن ماه محرم گفت: یک ایده‌ای را از عید غدیر آغاز کرده و از این پس در تمام مراسمات ملی و مذهبی از این شیوه استفاده می‌کنیم که آن هم سپردن بخشی از  وظایف در سطح منطقه به مردم است.

وی با بیان این که  در سال‌های گذشته مردم خودشان به مناسبت‌های مختلف شهر را آذین بسته و تزیین می‌کردند، گفت: اما طی سال‌های اخیر این سنت حسنه با حضور پیمانکاران بخش خصوصی دچار خدشه شد؛ اما در نظر داریم تا دوباره مفهوم محله محوری را از نو آغاز کنیم.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر این که در مراسم عید غدیر ۱۱۰ مسجد شناسایی شدند و از طریق آنها اسباب و وسایل تزئیین شهر و محلات به آنها داده شد، تصریح کرد: تجربه خوبی در این زمینه کسب کردیم و حالا در ماه محرم نیز در نظر داریم از طریق ۳۰۰ مسجد نمونه با کمک سازمان تبلیغات اسلامی افراد محل و کسبه را نسبت به سیاه پوش کردن  محله‌شان حساس کنیم.

فتاحی با بیان این که ما فقط پرچم و اسباب سیاه پوش کردن شهر را به آنها می‌دهیم، گفت: کسبه و  مساجد تا ۱۵ محرم فرصت دارند که محله‌شان را سیاه پوش کند البته دقت داشته باشید که  این موضوع فارغ از اقداماتی است که سازمان زیباسازی انجام می‌دهد و سعی داریم همان مدلی که مردم در بازار تهران انجام می‌دهند و خودشان اقدام به سیاه پوش کردن راسته‌ها می‌کند آن را در کل تهران تسری دهیم.

وی با بیان این که امسال سوگواره و تعزیه‌ها را از فضای حقیقی به فضای مجازی بردیم گفت: با صادق آهنگران و پویانفر سوگواره‌هایی آماده شده است که با شروع محرم در فضاهای مختلف مجازی پخش می‌شود.

وی در مورد شعار هر خانه یک حسینیه با تاکید بر این که مردم در فضاهای شهری و هیات‌ها خودشان می‌دانند که با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه اقدام درستی را انجام دهند، گفت: در این محرم از مردم دعوت شده که با برگزاری مجالس کوچک خانگی خانه‌هایشان را به حسینیه تبدیل کنند که این اقدام بزرگی است.

وی با بیان این که شهرداری نقش فعالی در پیشبرد برنامه ایران همدل دارد، تصریح کرد: در این دوره سعی کردیم تا با همکاری همه دستگاه‌های دخیل بتوانیم کار فاخری به مردم ارائه دهیم و تقریبا به صورت یک قرارگاه عمل کردیم تا برنامه ریزی بهتری برای محرم داشته باشیم.

نظر شما