شناسهٔ خبر: 164085 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تشکیل باشگاه تحریمی‌ها، دیپلماسی پارلمانی را فعال‌تر می‌کند

غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی ها سنگ بنای خوبی برای فعال تر شدن دیپلماسی پارلمانی در قبال مکر دشمنان به ویژه تحریم‌های ناجوانمردانه آنان است.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا منتظری، با اشاره به اینکه تقاضای جمعی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها امروز در دستور کار مجلس قرار گرفته است، گفت: خصومت و دشمنی جبهه استکبار تمام شدنی نیست و از روزی که انقلاب اسلامی ایران متولد شده است، ما شاهد اتخاذ روش‌های خصمانه ایالت متحده آمریکا به اشکال مختلف چون جنگ، ترور و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید این واقعیت را بپذیریم که این روش در جبهه باطل کماکان وجود دارد، افزود: ما باید روش‌هایی را اتخاذ کنیم که در شرایط مختلف رشد، تعالی و پیشرفت کشور متوقف نشود و بتوانیم خودمان را به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی نزدیک‌تر کنیم و روز به روز شاهد تحولات بیشتری در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی باشیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از حربه‌هایی که دشمنان سد راه ما قرار می‌دهند تحریم است، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی وظایفی برای مقابله با تحریم‌ها دارد و در کنار آن لازم است دیپلماسی پارلمانی ما هم در این عرصه فعال‌تر باشد.

دیپلماسی پارلمانی برای مقابله با تحریم‌ها فعال شود

منتظری اظهار داشت: بر این اساس تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها سنگ بنای خوبی برای فعال‌تر شدن دیپلماسی پارلمانی در قبال مکر دشمنان به ویژه تحریم‌های ناجوانمردانه آنان است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که در این کمیسیون ویژه چهره‌های نخبه، تأثیرگذار و منتخبان ملت حضور خواهند داشت، باید گفت فریاد این کمیسیون فریاد ملت است و مجلس هم باید در کنار دولت فریاد تنفر و برائت خود از تحریم‌ها و حربه‌های دشمنان را در قالب کمیسیون ویژه تحریم‌ها ظهور و بروز دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما برای مقابله با تحریم باید برنامه داشته باشیم، گفت: باید با هوشمندی و عنصر تدبیر راهکارهایی برای مقابله با تحریم‌ها اندیشیده شود و یکی از اهداف تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها آن است که از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای مقابله با تحریم‌ها استفاده شود.

منتظری با بیان اینکه ما تشکیل این کمیسیون ویژه را رسالت جهانی و انقلابی خود می‌دانیم، گفت: با وجود آنکه آمریکا در شورای امنیت شکست مفتضحانه ای خورد اما شواهد نشان می‌دهد که آنان دست بردار نیستند و دنبال راهکارهای جدیدی برای ادامه تحریم‌های ایران هستند و بنابراین ما باید راهکارهایی را برای مقابله با تحریم‌های دشمنان در نظر بگیریم.

نظر شما