شناسهٔ خبر: 164058 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمیسیون انرژی به وزیر نیرو برای تکمیل نیروگاه بادی نیمروز فرصت داد

هادی بیگی نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نشست صبح امروز این کمیسیون گفت:‌کمیسیون انرژی به اردکانیان وزیر نیرو در باره دلیل تاخیر در تکمیل نیروگاه بادی برق میل نادر در شهرستان نیمروز فرصت داد.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (سه‌شنبه 28 مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست اردکانیان وزیر نیرو حضور داشت و به سؤالات چند نفر از نمایندگان پاسخ داد.

وی در توضیح سؤالات افزود: سؤال اول مربوط به حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل مبنی بر دلایل تاخیر در تکمیل نیروگاه بادی برق میل نادر در نیمروز بود که اردکانیان به این سؤال پاسخ لازم را داد اما چون دهمرده از این پاسخ‌ها قانع شد مقرر شد کمیسیون انرژی مهلتی را به وزیر نیرو برای پاسخ قانع کننده به سؤال این نماینده در نظر بگیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: وزیر نیرو با پذیرش تاخیر در عملیات عمرانی این نیروگاه درباره دلایل این تاخیر گفت: این موضوع به کمبود بودجه و مشکلات فنی و عدم ظرفیت موجود در کارخانه‌های ساخت و تجهیزات مربوط می‌شود. اما برای تکمیلی این نیروگاه مقرر شد تا آخر شهریور ماه 5 مگاوات برق از 50 مگاوات برنامه‌ریزی شده در این نیروگاه به شبکه وصل شود.

بیگی‌نژاد گفت: سؤال بعدی از سوی رسول فرخی نماینده لاهیجان از وزیر نیرو درباره فرسودگی شبکه‌های انتقال برق بود. که مقرر شد وزارت نیرو در دو هفته آینده جهت رفع این فرسودگی اقدامات مؤثری را بردارد. 

نظر شما