شناسهٔ خبر: 164056 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تبیین وضعیت آمایش سرزمین و توزیع اعتبارت در استان‌ها / سازمان برنامه‌وبودجه باید گزارش دهد

حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به تبیین وضعیت آمایش سرزمین و توزیع اعتبارت در استان‌ها، گفت: سازمان برنامه و بودجه و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها باید درباره عملکرد آمایشی استان‌ها و توزیع منابع اعتباری گزارش دهند.

به گزارش«نماینده» علی حدادی در توضیح نشست امروز صبح (۲۸ مرداد) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: گزارش کمیته آمایش سرزمین و توسعه استان‌ها در کمیسیون بررسی شد. براساس جمع بندی صورت گرفته، قرار شد سازمان برنامه  و بودجه درباره عملکرد آمایشی استان‌ها و توزیع منابع اعتباری استان‌ها گزارش دهند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم افزود: در همین راستا مقرر شد تا مرکز پژوهش‌های مجلس، تحقیقاتی را انجام دهند. البته قرار شد از شورای برنامه‌ریزی استان درباره توزیع اعتبارات گزارش گرفته شود.

وی تصریح کرد: بر اساس سند آمایش سرزمین اعتبارات بین استان‌ها توزیع نمی‌شود لذا شاهد تبعیض و بی عدالتی هستیم. بر همین اساس جلسه‌ای را با کمیسیون برنامه و بودجه خواهیم داشت سپس گزارش نهایی را برای قرائت در صحن به هیات رئیسه مجلس ارسال خواهیم کرد.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه جلسه امروز به بررسی وضعیت مجامع صنفی و انجمن‌های مردم نهاد پرداخته شد. با توجه به ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون احزاب، برنامه‌ریزی شده تا تحت طرح جداگانه به تعریف مجامع صنفی بپردازیم.

حدادی با بیان اینکه مجامع صنفی و مردم نهاد از احزاب جدا شدند و به هیمن دلیل در شرایط کنونی بلاتکلیف هستند، گفت: جایگاه این مجامع، نحوه دریافت مجوز و نوع نظارت بر فعالیت این مجامع باید تبیین و مشخص شود.

نظر شما