شناسهٔ خبر: 164052 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۸ هزار رزمنده معسر هنوز بدون حمایت مانده‌اند

عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بازنشستگی نیروهای مسلح عنوان کرد که صد هزار رزمنده معسر کمک هزینه از ما دریافت می‌کنند اما ۸ هزار نفر باقیمانده در این بخش از هیچ حمایت مالی برخوردار نیستند.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگی نیروهای مسلح گزارشی از برنامه‌های کاری خود به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: مدیر عامل این سازمان عنوان کرد که تا سال گذشته ۹۰ هزار رزمنده معسر از سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگی نیروهای مسلح حمایت‌های مالی دریافت می‌کردند که در سال جاری ۱۰ هزار نفر دیگر به این افراد اضافه شدند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بازنشستگی نیروهای مسلح گفت که با وجود اضافه شدن ۱۰ هزار نفر رزمنده معسر به لیست مستمری بگیران این سازمان اما هنوز ۸ هزار رزمنده معسر دیگر باقی مانده‌اند که هیچ حمایت مالی از آنها صورت نمی‌گیرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: بنا داریم تا نشستی را پیش از آغاز بررسی بودجه در مجلس با سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبارات حمایت‌های مالی از ۸ هزار نفر رزمنده معسر باقیمانده برگزار کنیم و دیگر این که موضوع برقراری حقوق بازنشستگی برای جانبازان زیر ۲۵ درصد پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: رسیدگی به رزمندگان معسر و جانبازان زیر ۲۵ درصد عملا کارهایی است که باید در حوزه برنامه کاری بنیاد شهید تعریف شود و ما تلاش خواهیم کرد تا حمایت‌های مالی از سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگی نیروهای مسلح به بنیاد شهید منتقل شود.

نظر شما