شناسهٔ خبر: 164024 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تکمیل آسانسورهای ایستگاه مترو مولوی/بهره برداری از پست برق شرقی خط 7

مترو مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به افتتاح پست برق شرقی خط 7 مترو طی روز های آینده گفت: همزمان با این افتتاح، آسانسورهای ایستگاه مولوی تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش «نماینده»،علی امام درباره افتتاح و بهره‌برداری از پست برق شرقی خط 7 مترو تهران طی روز های آینده اظهارداشت: با راه‌اندازی پست برق شرقی خط 7 امکان تأمین برق پایدار برای این خط فراهم‌شده و با تغذیه پست‌های یکسو کننده ایستگاه‌ها (RS) و نیز تامین ناوگان، امکان کاهش سرفاصله قطارها میسر می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با تاکید بر اینکه افتتاح و بهره‌برداری از این پست برق تاثیر بسزایی بر تامین ایمنی خط 7 مترو تهران خواهد داشت، گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌هایی که طی 6 ماهه دوم سال جاری در خط 7 صورت می‌گیرد، بدون راه‌اندازی این پست میسر نبود.

وی افزود: برای راه‌اندازی پست برق شرقی خط 7 در مجموع 30 کیلومتر کابل‌کشی انجام‌شده است و بخش عمده‌ای از تجهیزات آن همانند کابل‌ها و سرکابل‌ها، برق‌گیرها و ترانس‌ها ساخت داخل است.

به گفته مدیرعامل شرکت مترو، خط 7 مترو تهران با دارا بودن پست‌های برق یکسو کننده ایستگاه‌ها  (RS) در ایستگاه‌های صنعت، تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، کمیل، هلال‌احمر، مهدیه، مولوی و بسیج، دارای ایمنی و استاندارد مطلوبی در تامین و پشتیبانی از برق است.

امام در ادامه از تکمیل آسانسورهای ایستگاه مولوی در خط 7 خبر داد و گفت: این آسانسورها توانایی تحمل بار قابل توجه و متواتر را دارا بوده و ظرفیت آن‌ها ۱۶ نفره است.

وی با اشاره به آنکه در مجموع در این ایستگاه 4 آسانسور و ۶ گیت ورودی آسانسور نصب و راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: باهدف دسترسی سهل‌الوصول به سالن فروش بلیت،آسانسور ورودی جنوبی به‌صورتی طراحی‌شده که در سالن فروش بلیت نیز توقف دارد.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی این آسانسورها، دسترسی افراد کم‌توان به سکوی میدان صنعت و بسیج با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

نظر شما