شناسهٔ خبر: 164009 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس از تصویب کلیات طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: در نشست امروز طرح اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: در جزئیات طرح به منظور رسیدگی دقیق تر و هر چه بهتر موضوع بنا شد این طرح در کارگروه بررسی و نتیجه آن به صحن کمیسیون ارائه شود.

حجت‌الاسلام علی‌رضا سلیمی عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در بیان جزئیات طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در این طرح پیشنهاد شده که نمایندگان در دوره نمایندگی امکان ادامه تحصیل ندارند و اگر تا قبل از آغاز دوره نمایندگی تحصیل خود را آغاز کرده‌اند باید در دوره نمایندگی ادامه تحصیل آنها متوقف شود.
وی افزود: همچنین در پیشنهاد دیگر در این طرح آمده که انجام هر گونه معامله اعم از خرید و فروش هر چیز توسط نمایندگان باید به اطلاع مجلس برسد و اطلاعات آن در مجلس ثبت شود.
این عضو کمیسیون آسسن‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: همچنین در این طرح آمده که نمایندگان باید از دریافت هدایای غیر متعرف خودداری کنند که متعارف یا غیرمتعارف بودن هدایا توسط هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مشخص می‌شود.

نظر شما