شناسهٔ خبر: 163993 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شفافیت باید در تمامی شئون رعایت شود

شفافیت آرا نماینده ساری در مجلس با بیان اینکه شفافیت باید در تمامی شئون رعایت شود، گفت:نمایندگان نباید موارد محرمانه برای مردم داشته باشند.

به گزارش «نماینده»،منصورعلی زارعی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی قوه مقننه، گفت:این طرح در کمیسیون تدوین در حال بررسی و چکش کاری است و باید در صحن علنی پارلمان مطرح شود و نمایندگان نظر خود را درباره این طرح اعلام کنند.

وی با بیان اینکه شفافیت آرا نه تنها باید در آرای نمایندگان اجرایی شود بلکه باید در تمام شئون اجرایی شود، افزود: نمایندگان نباید موارد محرمانه به جزء مباحث امنیتی برای مردم داشته باشند و تمام اقدامات و آرای که در مجلس دارند را به مردم شفاف اعلام کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید براینکه مردم باید در جریان امور کشور قرار گیرند، تصریح کرد: شفافیت امروز  جزء حقوق و مطالبات جامعه است، یکی از مطالبات مهم و به حق مردم از مجلس، شفافیت آراء نمایندگان است.

نماینده ساری در مجلس با بیان اینکه هرچقدر شفاف‌سازی بیشتر باشد، نظارت  بر عملکرد دستگاه‌ها و به‌خصوص نمایندگان مجلس از طریق شفافیت آراء،  بیشتر خواهد شد، اظهار داشت:قطعا یکی از مهم‌ترین راه مقابله با رانت و فساد شفافیت است که امیدوارم در مجلس یازدهم این امر محقق شود و نمایندگان شفافیت را از خود آغاز کنند.

نظر شما