شناسهٔ خبر: 163974 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه در حاشیه بازدید از تحریریۀ «نماینده»:

فضای مجازی نباید سوار بر مجلس شود و تأثیری بر تصمیمات مجلس داشته باشد/ دغدغه اصلی ما در حوزه انتخابیه حل مشکل بیکاری است

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه نماینده مردم کرمانشاه گفت: فضای مجازی نباید سوار بر مجلس شود و نباید تأثیری بر تصمیمات مجلس داشته باشد.

محمد رشیدی «نماینده مردم کرمانشاه» در حاشیه بازدید از تحریریۀ «نماینده» در تحلیل عملکرد مجلس گفت: قضاوت برای این مورد زود است، اما به نظر می‌آید که حرکت مجلس در شروع کار حرکتی روبه‌جلو بوده است. بیشتر تلاش و کار نمایندگان به‌صورت تخصصی در کمیسیون‌ها صورت می‌گیرد.

رشیدی اضافه کرد:  وزرا و معاونین وزرا به‌صورت مستمر در کمیسیون‌ها حضور پیدا میکنند و از شروع کار کمیسیون‌ها تا به امروز کمیسیون‌ها وقت تلف شده‌ای ندارند و کارها اولویت‌بندی شده است. آن چیزی که در هر بخشی مسئله اول کشور است در کمیسیون‌ها مطرح می‌شود، اولویت‌های اقتصادی و معیشتی بنا به فرموده مقام معظم رهبری در دستور کار همه کمیسیون‌های مجلس قرار گرفته است.

عضو فراکسیون رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی نباید سوار بر مجلس شود و نباید تأثیری بر تصمیمات مجلس داشته باشد. به‌عنوان‌مثال فضای مجازی شدیداً متأثر از موضوع کنکور و حواشی آن بود اما حس نمایندگان مجلس یازدهم این بود که اضطراب زیادی بر شرایط خانواده‌ها حاکم است و سلامت دانش آموزان برای ما اولویت داشت.

نماینده کرمانشاه با اشاره به جلسۀ رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صمت عنوان کرد: اگر ما بخواهیم به مجلس نمره بدهیم باید به عدم رأی اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی نمره داد؛ در جلسه رأی اعتماد خیلی‌ها فکر می‌کردند که آقای مدرس خیابانی از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد، اما چون جایگاه وزارت صمت برای نماینده‌ها بسیار مهم بود به دلیل اینکه مستقیماً با معیشت مردم، صنعت و صادرات ارتباط داشت و اتفاقات و گرانی‌هایی که در زمان سرپرستی آقای خیابانی اتفاق افتاد برای نماینده‌ها قابل‌قبول نبود، این مسائل باعث عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی شد.

وی عنوان کرد: عده‌ای فکر می‌کنند که دلیل عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر صمت، لجبازی با رئیس‌جمهور به خاطر عدم تعویق کنکور است، اما این‌گونه نبود و دلیل عمده رأی نیاوردن ایشان، عملکرد غیرقابل‌قبولشان در زمان سرپرستی وزارت صمت و گرانی‌های افسارگسیخته بود.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: با وجود اینکه بسیار خوب است افراد مؤثر به نماینده‌ها مشاوره بدهند، اما اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند بر روی نماینده نفوذ دارند و می‌توانند با فشار بر نماینده هر اتفاقی را که دلشان خواست به نتیجه برسانند کار بسیار اشتباه و غلطی است.
 

رشیدی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش گفت: دغدغه اصلی ما در حوزه انتخابیه مشکل بیکاری است و قریب به ۸ سال است که با توجه به آماری که هر ساله منتشر می‌شود متأسفانه کرمانشاه رتبه اول بیکاری در کشور را دارد.

نماینده کرمانشاه در مجلس عنوان کرد: در کرمانشاه شرایط خوبی نداریم و بیشترین مطالبه‌ای از مردم از بنده از ابتدای شروع نمایندگی داشتند اشتغال است.

این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت‌های ویژه‌ای که کرمانشاه دارد افزود: کرمانشاه ۱.۷۲۰.۰۰۰ هکتار اراضی مرتع و جنگل دارد و نزدیک به یک میلیون اراضی زراعی دارد، چند نقطه مرزی در کرمانشاه هست که در حال حاضر در آن تردد صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: با توجه به اماکن و بناهای چند ده هزار ساله که از تمدن انسانی در کرمانشاه وجود دارد، ما می‌توانیم پایگاه و قطب گردشگری در کشور باشیم؛ اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها و عدم تبلیغات برای جذب گردشگر، کرمانشاه آن‌طور که باید شناخته شده نیست.

نماینده کرمانشاه معتقد است یکی از دلایل تضعیف کرمانشاه اتفاقات دوران جنگ و مهاجرت از حاشیه‌های اطراف به کرمانشاه می‌باشد.

رشیدی اضافه کرد: ما در سال‌های جنگ گرفتار مدیران غیربومی بودیم و متأسفانه بعد از جنگ هم همین مدیران غیربومی پاشنه آشیل کرمانشاه بودند؛ البته ما تعصب قومیتی نداریم، اما طبیعتاً کسی که در یک استان به دنیا آمده و در آن زندگی کرده است، اشراف علمی بیشتری نسبت به ظرفیت‌ها و مشکلات آن استان دارد؛ نسبت به کسی که غیربومی است.

عضو فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس تصریح کرد: متأسفانه در چند کیلومتری کرمانشاه روستاهایی وجود دارد که محروم از آب و برق و گاز و راه هستند و ما نباید این را قبول کنیم که ۴۱ سال از انقلاب می‌گذرد و هنوز بسیاری از روستاهای ما محروم از امکانات اولیه باشند.

وی با ابراز تأسف از نبود بعضی امکانات گفت: در کلانشهر کرمانشاه تصفیه‌خانه فاضلاب وجود ندارد و فاضلاب‌های شهری مستقیماً به زمین‌های زراعی وارد می‌شود و مشکلات زیست‌محیطی بسیاری را به وجود می‌آورد. ساخت سازهای غیرمجاز و حاشیه‌نشینی از معضلات جدی استان است که با آن درگیر هستیم و یک نماینده با دست خالی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد؛ بااین‌وجود تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم مشکلات مردم را در حد توان حل کنیم.

رشیدی اضافه کرد: در جهت محرومیت‌زدایی در استان جلساتی با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه داشته‌ایم و قرار بر این است که ۲۰ باب مسجد، ۲۰ مدرسه، ۲۰ ورزشگاه و ۲۰ کیلومتر راه در مناطق محروم بسازند.

نماینده کرمانشاه عنوان کرد: در حوزه انتخابیه به چند دلیل کارگروه‌های مشورتی ایجاد کرده‌ام. اول اینکه در مورد رأیی که در مجلس دربارۀ موضوعات مختلف می‌دهم با این کارگروه مشورت می‌کنم و نظر تخصصی آن‌ها را می‌شنوم و با توجه به نظر آن‌ها رأی می‌دهم؛ ثانیاً ایجاد انگیزه و نشاط می‌کنم و همچنین رکود نخبگانی که در کشور ایجاد شده است را برطرف می‌کنم و این حس در نخبگان ایجاد می‌شود که دیده می‌شوند و نظراتشان در تصمیم‌های کلان کشور ظهور و بروز دارد.

عضو فراکسیون رسانه و فضای مجازی با توجه به نقش رسانه‌ها در جامعه عنوان کرد: رسانه نقش در جامعه بسیار مهم است زیرا رسانه به‌نوعی نماینده مردم است و می‌تواند از نماینده مجلس مطالبه گری کند.

نظر شما