شناسهٔ خبر: 163938 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روحیه اشرافی‌گری برخی مسؤولان به اعتماد مردم آسیب وارد کرده است

عباس گلرو نماینده سمنان در مجلس گفت: ‌روحیه اشرافی‌گری برخی مسؤولان آسیب جدی به جامعه و اعتماد مردم وارد کرده است.

به گزارش «نماینده» عباس گلرو در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ مرداد  ۹۹) مجلس گفت: جوانان باید با نگاه عمیق به دستاوردهای عظیم انقلاب و امید به آینده و رویکرد آسیب‌شناسانه به ضعف‌ها و کاستی‌ها، کشور را راهبری و دولت آینده را برپا دارند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اولویت مجلس را اقتصاد و فرهنگ دانستند. بنیان مشکلات امروز جامعه ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و به ویژه اقتصادی، فرهنگ است. فرهنگ تعاون اجتماعی باید ارتقاء یابد و متعالی شود.

وی افزود: فرهنگ عمومی جامعه و تعامل اجتماعی در تمام زمینه‌ها با آسیب جدی مواجه است و ریشه آن در عملکرد دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش است که در پرورش انسان‌ها موفق عمل نکرده است.

گلرو خاطرنشان کرد: مشکلات ما بیش از آنکه از تحریم باشد از سوءمدیریت و سوءتعامل در داخل است. رانت ویژه‌خواری، فساد، بی عدالتی، قانون گریزی و نادیده گرفتن حقوق یکدیگر ناشی از ضعف کارکرد فرهنگی است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز بیش از هر چیزی به ساخت فکر و اندیشه و فرهنگ نیاز داریم. برخی رویه‌ها باید اصلاح شود. فاصله طبقاتی که با دست خودمان آن را ایجاد کرده‌ایم باید برچیده شود.

وی افزود: ‌روحیه اشرافی‌گری برخی مسؤولان آسیب جدی به جامعه و اعتماد مردم وارد کرده است. خط قرمز ما مردمند که حل مشکل مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و لذا حقوق آنها به هیچ وجه نباید وجه‌المصالحه قرار گیرد. یقین دارم در گام دوم انقلاب این رویه‌های درست با ایمان، اراده و اخلاص جوانان متعهد و متخصص اصلاح خواهد شد.

گلرو خاطرنشان کرد: خطاب به ملت‌های منطقه عرض می‌کنم؛ ما برای دفاع از عزت و کرامت امت اسلامی ایستادیم، هزینه دادیم،  قاسم سلیمانی هم دادیم، اما مکتب و گفتمان ما پیروز شد. برخی حکومت‌های فاسد و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران هراسی را رواج دادند و گفتند  ایران به دنبال سیطره بر کشورهای عربی است. ما به دنبال سیطره نبوده و نیستیم. ما یک رسالت تاریخی داشتیم که انجام دادیم و فرق است بین منافع ملی زودگذر با رسالت تاریخی ماندگار.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم عزیز عراق و سوریه و لبنان! پارلمان‌های کشورهای دوست و همسایه! وظیفه ما بود که به درخواست دولت‌هایتان برای مبارزه با تروریسمی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی متحدان منطقه‌ای آنها خلق کرده بودند در کنار شما بایستیم، اما بدانید امروز همین قدرت‌های فاسد به دنبال این هستند که دستاوردهای ما و شما در مبارزه با تروریسم را پایمال و تروریسم را بر مقدرات ملت‌ها حاکم کنند. آمریکا به دنبال بی ثباتی در منطقه است، نگذارید بر مقدرات شما سلطه یابد.

وی افزود: حکومت‌های عربی منطقه که با پناه بردن به آمریکا و رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با این رژیم جعلی به دنبال کسب منافع آنی هستند بدانند که فلسطین فروختنی نیست. فلسطین به فلسطینیان تعلق دارد و سنت الهی این است که حق به صاحبان اصلی‌اش بازگردد.

گلرو خاطرنشان کرد: یهودیان جهان بدانند که ما با یهود مشکلی نداریم، مشکل ما با اشغالگری است. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این ادعا که ما به دنبال نابودی یهودیان و به دریا ریختن آنها هستیم یک دروغ است. ما به دنبال پایان دادن به اشغالگری و رژیم جعلی اسرائیل هستیم. مقامات شما جنایت می‌کنند و ننگ تاریخی به جا می‌گذارند. اجازه ندهید این جنایت و اشغال ادامه یابد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما طرح صلح دموکراتیک برای حل مسأله فلسطین داریم که رهبری جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کردند و طی نامه‌ای رسماً به ثبت سازمان ملل و شورای امنیت رسیده و آن طرح رفراندوم در سرزمین تاریخی فلسطین است.

وی افزود: به دولتمردان آمریکا می‌گوییم شهادت قاسم سلیمانی آغاز مرحله جدید برای تمام منطقه است. نه تنها راهبرد منطقه‌ای ایران دچار ضعف و یا عقبگرد نشده، بلکه با شدت و پیچیدگی بیشتری به مسیر خود ادامه خواهد داد و کمترین هزینه‌ای که باید بپردازید خروج از منطقه است.

گلرو خاطرنشان کرد: ناکامی آمریکا در قطعنامه تمدید تحریم تسیلحانی بیش از گذشته انزوای آمریکا و شکست یکجانبه گرایی این کشور را نشان داد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف همچون راه و ... از مسؤولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما