شناسهٔ خبر: 163911 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آسیب سامانه "شاد" متوجه مناطق محروم است

مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، آسیب سامانه "شاد" را متوجه مناطق محروم دانست و گفت: سایر وزارتخانه در زمینه دسترسی دانش آموزان به شاد باید به یاری آموزش و پرورش بیایند.

به گزارش «نماینده» سید محمد مولوی با بیان اینکه ایردات بسیاری به سامانه "شاد" وارد است، اظهار کرد: معلم در نظام تربیت به ویژه نظام تعلیم و تربیتی که مد نظر سند تحول بنیادین است، رکن اصلی تعلیم و تربیت به شمار می‌آید و حذف معلم به هیچ عنوان ممکن نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی سامانه شاد به هیچ عنوان نمی‌تواند خلأ معلم را جبران کند، ادامه داد: سامانه شاد و عدم دسترسی دانش آموزان به آن نباید موجب ترک تحصلی دانش آموزی شود و وزارت آموزش و پرورش در قبال آموزش تمامی دانش آموزان حتی کسانی که دسترسی به شاد ندارند، وظیفه دارد.

وی یادآور شد: امروز آموزش و پرورش باید از ظرفیت  نهادها و وزارتخانه‌هایی که می‌تواند در حوزه توسعه شبکه شاد، اقدام کنند؛ کمک گیرد. وزارت ارتباطات در حوزه توسعه شبکه اینترنت در کشور و وزارت صمت در زمینه تهیه تلفن همراه هوشمند ارزان قیمت باید در این شرایط تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید به یاری آموزش و پرورش بیایند.

مولوی افزود: به لحاظ فنی نیز ایرادات در رابطه با تعامل بین دانش آموز و معلم به سامانه شاد وارد است که تیم فناوری این سامانه باید این ایرادات تا پیش از شروع سال تحصیلی برطرف کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: آسیب جدی سامانه شاد، عدم دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به این سامانه است و همگان باید نسبت به این آسیب حساس باشند.

نظر شما