شناسهٔ خبر: 163905 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هژمونی آمریکا روبه شکست است

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی مغان در مجلس گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند با خوی قلدرمآبانه خود کشورهای دیگر را وادار به انجام کاری کند و این بیانگر شکست سلطه و سیطره ایالات متحده است.

به گزارش «نماینده» ولی اسماعیلی به عدم تصویب قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی از سوی شورای امنیت و پیام این مهم برای آمریکا اشاره کرد و گفت: پیام اصلی اقدام شورای امنیت این بوده که هژمونی آمریکا با شکست مواجه شده و به سمت انزوا در حال حرکت است.

وی در ادامه افزود: آمریکا نتوانست اعتماد کشورهای بزرگ و حتی کشورهای کوچکی که فکر می‌کرد با آن هم‌نظر هستند را جلب کند و این عدم همکاری کشورها با ایالات متحده گویای این بوده که دیگر نمی‌تواند زورگویی کند.

نماینده مردم گرمی مغان تاکید کرد: معتقدم با توجه به وضعیت داخلی آمریکا و ناعدالتی‌هایی که در ساختار حکومتی ایالات متحده وجود دارد همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند فروپاشی درونی آمریکا نزدیک است؛ چرا که  در موضوعات گوناگون اعم از کرونا و مباحث استراتژی با موفقیت چندانی روبه‌رو نبود.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: دولت آمریکا در حال اضمحلال بوده و همین عدم تصویب تمدید تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران هم  به منزوی شدن آمریکا کمک خواهد کرد

نظر شما