شناسهٔ خبر: 163903 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نقش عربستان در قرارداد امارات و اسرائیل/ ابوظبی بازنده می‌شود

جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به قرارداد امارات با رژیم صهیونیستی، گفت: امارات باید بداند که بازنده اصلی این توافق است و این توافق هیچ تأثیری در ارتقاء این کشور نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده» وحید جلال‌زاده در واکنش به توافق امارات با رژیم صهیونیستی، گفت: خط سازش در جهان عرب تازگی ندارد و کشورهای دیگری هم بودند که همواره به دنبال تحکیم سطح روابطشان با رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: وزیر امور خارجه عمان هم چندی پیش مصاحبه‌ای انجام داد و سیگنال‌های مثبتی برای رژیم صهیونیستی فرستاد و همچنین مصر در دوران انورسادات، این تابو را شکست و سازش با اسرائیل را پذیرفت و لکه ننگی را برای خودشان خریدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: توافق امارات با رژیم صهیونیستی حاصل تلاش آمریکایی‌هاست و آمریکایی‌ها در تمام دوران، تمام تلاش خود را معطوف کرده‌اند تا روابط رژیم‌های سازش کار را با رژیم صهیونیستی گره بزنند.

جلال‌زاده تصریح کرد: مثل همیشه سر کشورهای عربی کلاه رفته است و امارات باید بداند که بازنده اصلی این توافق است و این توافق هیچ تأثیری در ارتقاء این کشور نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته باید حساب مردم جهان عرب را از دولت‌های آنان جدا کرد. چرا که بسیاری از آنان جز آزادی خواهان منطقه هستند و حتی مخالفت خود را با این قرارداد ننگین اعلام کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امارات با این اقدام، نام خود را در بین کشورهای سازش کار ثبت کرد و عربستان سعودی هم ضلع چهارم آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات است اما به دلایلی نمی‌خواهد این مسئله را علنی کند و اعلام کند که از خطوط قرمز عبور کرده است اما همه می‌دانند عربستان هم پشت این ماجرا است.

جلال زاده گفت: یاسر عرفات به دلیل آنکه می‌خواست بر ملت فلسطین سهمی را دست و پا کند، سیاست سازش را پیش گرفت تا جایی که جان خود را در این راه از دست داد.  اما امروز همه می‌دانیم انتفاضه فلسطین چگونه پیش می‌رود و دیگر خبری از آن سازش‌ها نیست و امارات هم باید بداند که با این سازش راه به جایی نخواهد برد.

نظر شما