شناسهٔ خبر: 163896 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

سفرای جدید ایران در ۶ کشور جهان با رییس جمهور دیدار کردند

حسن روحانی سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای جمهوری آذربایجان، عمان، کره شمالی، بوسنی و هرزگوین، نامیبیا و گرجستان روز شنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رییس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش «نماینده»  طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای جمهوری آذربایجان، عمان، کره شمالی، بوسنی و هرزگوین، نامیبیا و گرجستان روز شنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با  حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی  در این دیدار برای سفرای جدید کشورمان آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند.
رئیس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و کمک سفرای جمهوری اسلامی ایران به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها و همچنین گسترش همکاری‌های علمی و فناورانه تاکید کرد.
«سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، «نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، «اسماعیل زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی، «قلیچ خان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، «شریفی ساداتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا و «قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشورهای محل ماموریت خود در زمینه‌های مختلف، بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری‌های همه جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید کردند.

نظر شما