شناسهٔ خبر: 163880 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بیگی‌نژاد: توجه به سلامت فردی در دهه محرم با فرهنگ عاشورایی تطابق دارد

بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نذورات مردم در محرم سال جاری هم باید در بخش تامین اقلام خوراکی و توزیع بهداشتی آن و هم در حوزه تامین اقلام بهداشتی جهت حفظ سلامت فردی افراد جامعه هدایت شود.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی نژاد با اشاره به چگونگی هدایت نذورات مردم  به سمت مقابله با کرونا در ماه محرم بیان کرد: محرم سال جاری با ایام محرم سال‌های گذشته هم دارای شباهت بوده و هم دارای تفاوت است. شباهت محرم امسال با سال‌های گذشته این است که در برگزاری اصل عزاداری در این ماه با سال‌های پیش تفاوتی وجود ندارد، اما آن چه که متفاوت است این است که نباید تجمعات و اجتماعات پرشور همانند سال‌ گذشته شکل بگیرد. چرا که می‌تواند سلامتی افراد را به خطر بیندازد.

وی در ادامه اظهار کرد: به همان میزان که تجمعات در محرم امسال کمتر شود هزینه‌های برگزاری مراسم‌ها نیز خود به خود کاهش می‌یابد. در سال‌های گذشته نیز مردم نذوراتی در این ماه داشتند که در بین افراد توزیع می‌کردند. امسال نیز باید این کار خیر صورت گیرد اما شاید شیوه آن با سال‌های گذشته تفاوت کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم می‌تواند نذورات خود را به در خانه‌های افراد نیازمند ببرند یا این که آن را به خیریه‌ها دهند. در این حوزه نیز تمام افرادی که در تبلیغات و فرهنگ سازی در حوزه فرهنگ  عاشورایی نقش دارند نظیر مداحان، مبلغان و مسوولان هیات‌ها دارای مسئولیت هستند تا مراسمات را به گونه‌ای برگزار کنند تا هم اصل عزاداری حفظ شود و هم مطابق فرهنگ عاشورایی سلامتی فردی به خطر نیفتد.

وی در ادامه تاکید کرد: اما این که بگویم که کل نذورات باید در این ماه به تامین اقلام بهداشتی اختصاص یابد صحیح نیست آن چه ستاد کرونا تعیین کرده است برای پیشگیری از ابتلا شدن به این بیماری رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها می‌باشد. این که در دهه محرم نیز به سلامتی فردی افراد توجه کنیم به فرهنگ عاشورایی نزدیک است. اما از سوی دیگر خیلی از اقشار نیازمند جامعه به غذاهای که در این ماه توزیع می‌شود چشم دوختند و لذا باید نذورات هم در تامین اقلام خوراکی وتوزیع آن به صورت بهداشتی و هم در تامین اقلام بهداشتی هدایت شود.

نظر شما