شناسهٔ خبر: 163868 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

رئیس جمهور؛ مقصر اصلی مشکلات اقتصادی

بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آقای روحانی نیز همانند بقیه آقای روحانی نیز همانند بقیه یک شهروند عادی هستند. اگر کرونا برای ایشان خطرناک است پس برای همه ما نیز خطرناک است که این اتفاق یک نوع توهین به مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی دولت، اظهار داشت: یکی از علت‌هایی که آقای مدرس خیابانی در مجلس رای نیاورد خود دولت بود، زیرا شخص رئیس جمهور باید در صحن حاضر می‌شدند که چنین اتفاقی رخ نداد.


وی با اشاره به نامه رئیس جمهور که علت عدم حضورش را بیان کرده بود، ادامه داد: آقای روحانی نیز همانند بقیه یک شهروند عادی هستند. اگر کرونا برای ایشان خطرناک است پس برای همه ما نیز خطرناک است که این اتفاق یک نوع توهین به مجلس شورای اسلامی بود.


سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دلیل دومی که باعث شد وزیر پیشنهادی رای نیاورد افرادی از تیم سابق وزارت صمت بودند که با رایزنی هایشان مانع از تحقق این اتفاق شدند.


بابایی تصریح کرد: حق هر نماینده‌ای است که براساس نظرات خود تشخیص دهد و نظر مخالفان و موافقان آقای مدرس خیابانی قابل احترام است؛ اما با توجه به این که بنده از وزیر پیشنهادی شناخت داشتم به ایشان رای مثبت دادم.


وی در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان مجلس معتقد بودند که وزیر پیشنهادی جزو بدنه وزارت صمت بوده است پس نمی‌تواند عهده دار این سمت شود زیرا اگر می توانست کاری انجام دهد در آن زمان نیز انجام می داد؟ بیان داشت: بنده به صراحت عرض می‌کنم که در بحث تورم، خودرو، فولاد و... وزارت صمت نمی‌تواند مستقیما دخالت کند، زیرا پشت صحنه شخص رئیس جمهور و دولت است.


سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گلایه‌ای که از نمایندگان مجلس دارم این است که چرا تمام مقصران وضع موجود را وزیر یا سرپرست می‌دانند بلکه مقصر اصلی خود رئیس جمهور است که باید پاسخگوی مجلس باشد و متاسفانه هنوز سوال از رئیس جمهور در دستورکار قرار نگرفته است.


بابایی افزود: سیاست گذاری کلان اقتصادی در جایی که در دولت است انجام می‌شود نه در وزارت خانه. پس آقای مدرس خیابانی سیاست گذار نبوده که مورد مواخذ قرار می‌گیرد. بلکه این شخص قائم مقام بوده و فقط دستورات را انجام می‌داده است.


وی با بیان اینکه اگر شخص قوی هم به عنوان وزیر جدید به مجلس معرفی شود باز هم دستش باز نیست، بیان داشت: به نظر بنده مجلس شورای اسلامی یک شانس بزرگی به نام مدرس خیابانی را از دست داد به دلیل اینکه این شخص در دولت جایگاهی نداشت و در طی این یک سال مجلس می‌توانست این شخص را مدیریت کند به سمت ثبات اقتصادی راهنمایی دهد.


سخنگوی کمیسیون اجتماعی در پایان گفت: مطمئن باشید آقای روحانی ۳ ماه وقت خواهد گرفت و در این مدت تمام سعی دولت این است که وزارت صمت را تفکیک کند یعنی تا تفکیک نکند مطمئنا وزیر جدیدی را معرفی نخواهد کرد و مطمئن هستم که مجلس هم در برابر خواسته‌های دولت کوتاه خواهد آمد.

نظر شما