شناسهٔ خبر: 163862 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اقدام امارات، حماقت استراتژیک است/ ماهیت شیوخ عرب علنی شد

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام امارات در توافق با رژیم صهیونیستی را یک حماقت استراتژیک نامید و گفت: امارات به اندازه ای نیست که بتواند به گفتمان مقاومت خیانتی کند و ضربه‌ای بزند.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضایی، در واکنش به توافق امارات و رژیم صهونیستی، اظهار داشت: چنین اقدامی را از دو منظر می توان بررسی کرد. در وهله اول،  علت چنین توافقی کاهش سطح امنیتی در رژیم صهیونیستی پس از تغییر موازنه قوا به نفع گفتمان مقاومت است و امروز صهیونیست‌ها به دنبال افزایش سطح امنیتی خود هستند، هر چند که در خطای محاسباتی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه بحث دوم به انتخابات آمریکا بازمی‌گردد، گفت: ترامپ به دنبال دستاوردسازی برای خود در انتخابات است تا بتواند به عنوان یک برگ برنده در حوزه بین‌الملل از آن استفاده کند.

اقدام امارات، حماقت استراتژیک است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده از عبارت خیانت بزرگ را برای یک شیخ نشین کوچک شایسته نمی‌دانم، چرا که شیخ نشینی که عمرش از چنارهای خیابان ولیعصر کمتر است، به اندازه ای نیست که بتواند به گفتمان مقاومت و مسلمانان آزاده جهان خیانتی بزرگ کند و باید این اقدام را یک حماقت استراتژیک نامید.

رضایی متذکر شد: اماراتی ها باید از خیانت سلف خود مانند شریف حسین و انور سادات درس بگیرند چرا که خیانت آنها به جز دریوزگی برایشان سودی نداشت و البته کمکی هم به صهیونیست‌ها نکرد.

گفتمان مقاومت رو به گسترش است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تجربه نشان داده است که قدرت مسلمانان آزاده و گفتمان مقاومت روز به روز در حال گسترش است و چنین پدیده هایی مانند سنگ ریزه های کوچکی است که ممکن است مسیر را با ناهمواری‌هایی مواجه کند اما این حرکت عظیم قطعاً به پیروزی آزادگان منجر خواهد شد.

ماهیت شیوخ عرب برای مسلمانان علنی شد

وی اظهار داشت: قطعا این توافق خائنانه که البته سالها پیش شکل گرفته و اکنون علنی شده است، برای امارات تبعات سیاسی و امنیتی خواهد داشت و البته باعث خواهد شد که ماهیت واقعی شیوخ وابسته عرب برای مسلمانان و گروه های مختلف فلسطینی روشن شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکل فلسطین با این بازی‌ها حل نخواهد شد، گفت: ما قائل به فلسطین بزرگ از نهر تا بحر هستیم و اینگونه توافقات آمریکاپسند خللی در اراده جبهه مقاومت اسلامی به وجود نخواهد آورد.

نظر شما