شناسهٔ خبر: 163845 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عده‌ای نباید به مذاکره با آمریکا دل‌ ببندند / طرح مذاکره مجدد ترامپ در جهت انتفاع خویش است

جوکار نماینده مردم یزد در مجلس گفت: ترامپ با طرح مذاکره مجدد به دنبال تامین منافع خود و کابینه‌اش است و البته عده‌ای هم در داخل کشور نباید به مذاکره با آمریکا دل ببندند.

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار با اشاره به اظهارات ترامپ در رابطه با مذاکره فوری با ایران در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا، گفت: ترامپ چندی پیش اعلام کرده بود جمهوری اسلامی ایران باید قبل از انتخابات آمریکا پای میز مذاکره بنشیند در غیر اینصورت عواقب سختی در انتظار او خواهد بود؛ حالا هم می‌گوید بعد از موفقیتش در انتخابات آمریکا سریعا وارد مذاکره با ایران می‌شود و این تزلزل و بی‌ثباتی در گفتار بیانگر این بوده که حرف‌های ترامپ طبق هیچ حساب و کتابی نیست.

وی در ادامه افزود: در واقع شرایط سیاسی و مقبولیت ترامپ در میان مردم آمریکا مناسب نیست؛ چرا که کم‌کاریهایی در حوزه‌های مختلف به ویژه در مورد کرونا و دیگر مسائل داخلی آمریکا داشته است.

نماینده مردم یزد به مطرح کردن مکرر مذاکره از سوی ترامپ، اشاره و تاکید کرد: طرح مجدد مذاکره ترامپ در جهت انتفاع خود و کابینه‌اش است و البته این مسئله هم بیشتر مصرف داخلی دارد و هیچگونه ارزشی در حوزه سیاست خارجی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در ادامه افزود: ترامپ به خیال خودش با موضع قدرت بحث مذاکره با ایران را مطرح می‌کند، اما در حالی که ما می‌دانیم از موضع ضعف این حرف‌ها را بازگو می‌کند.

جوکار تصریح کرد: یقینا؛ نباید به مذاکره با آمریکا دل‌ بندید؛ ما از سایه مذاکرات با آمریکا و غرب نتیجه ای نگرفتیم و اینها قبل از انقلاب نسبت به ایران خیانت کردند و بعد از پیروزی انقلاب هم غالبا در حال توطئه علیه کشورمان بودند و همین مسئله برجام یکی از بدعهدی‌های آنها است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به فشار حداکثری ترامپ علیه کشورمان اشاره و تصریح کرد: ترامپ شرایط تحریمی سختی را علیه ما اعمال کرده و البته دولت‌های دیگر هم بیایند همین روند ترامپ را ادامه خواهند داد؛ پس باید بتوانیم یک ثباتی در حوزه اقتصادی کشور با استفاده از توان داخلی ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که کمترین فشاری به ملت ایران وارد نشود و این کار را هم می‌توانیم با ارتباط تجاری با کشورهای دیگر و فعالسازی ظرفیت‌های داخلی انجام دهیم

نظر شما