شناسهٔ خبر: 163820 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دستور کار کمیسیون‌های مجلس| طرح ۴۰ سوال از ۶ وزیر و بررسی جزئیات تأمین کالاهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر

کمیسیونهای تحصصی مجلس طرح ۴۰ سوال از ۶ وزیر و بررسی تأمین کالاهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر و درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بخشی از دستور کارهای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته آتی است.

به گزارش «نماینده» دستور جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته آتی از روزهای شنبه لغایت چهارشنبه (۲۵ تا ۲۹ مرداد) اعلام شد.

در این راستا کمیسیون آموزش در سه‌شنبه هفته آتی میزبان مدیران عامل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد است.

کمیسیون اجتماعی ۲۸ مرداد میزبان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای اجتماعی است تا او درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گزارشی را ارائه کند.

بررسی کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه و طرح بانکداری جمهوری اسلامی در یکشنبه در کمیسیون اقتصادی انجام می‌شود. ضمن اینکه روز سه‌شنبه هم ادامه بررسی طرح ساماندهی سهام عدالت در این کمیسیون است و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت پاسخگویی به سؤالات ۱۳ تن از نمایندگان در این کمیسیون حاضر می‌شود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم روز یکشنبه میزبان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه است تا سؤالات نمایندگان مجلس از او طرح شود. ضمن اینکه این کمیسیون نشست مشترکی با امیر حاتمی وزیر دفاع در روز دوشنبه خواهد داشت.  

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هم ۲۶ مرداد میزبان رئیس سازمان ثبت احوال است. همچنین روز سه‌شنبه در این کمیسیون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بررسی خواهد شد.

۲۸ مرداد هم در کمیسیون انرژی با حضور وزیر نیرو سؤالات ۶ نماینده مطرح خواهد شد. همچنین در همین روز مسائل مهم حوزه انرژی با حضور رئیس پدافند غیرعامل بررسی خواهد شد.

سه‌شنبه طرح تأمین کالاهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون برنامه جمع‌بندی خواهد شد.

کمیسیون بهداشت هم در ۲۶ مرداد میزبان رئیس سازمان بیمه سلامت ایران است تا گزارش او را استماع کند. ضمن اینکه سه‌شنبه هفته آتی هم سرپرست کمیته امداد و رئیس جمعیت هلال‌احمر در این کمیسیون حاضر خواهند شد.

اعضای کمیسیون عمران یکشنبه از شرکت راه‌آهن بازدید می‌کنند و روز سه‌شنبه میزبان اسلامی وزیر راه و شهرسازی هستند تا او پاسخگوی سؤالات ۷ تن از نمایندگان باشد.

کمیسیون فرهنگی هم ۲۸ مرداد میزبان سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان است تا او پاسخگویی سؤالات ۷ نماینده مجلس باشد.

کمیسیون کشاورزی هم روز سه‌شنبه میزبان اردکانیان وزیر نیرو است تا وی به سوالات ۷ تن از نمایندگان مجلس پاسخ دهد.

نظر شما