شناسهٔ خبر: 163806 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است

 عباس‌ زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون پیش نویس همکاری ایران و چین، گفت: واگذاری جزایر ایرانی به چین کذب است.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه 25 ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین، اظهار داشت: نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که موضوع قرارداد مطرح نیست بلکه پیش نویسی است که قرار است بر روی آن کار کارشناسی شود.

وی افزود: پیش نویسی توسط ایران در محورهای اقتصادی تکنولوژی، انرژی، ارتباطات علمی و همچنین فنی تدوین و پیشبینی شده و به مرحله قرارداد و امضا نرسیده که قرار است به مرور بر روی آن کار کارشناسی شود زمانی که به مرحله مصوبه رسید اصولا باید در مجلس نیز به تصویب برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: با توجه به بد عهدی و عدم پای بندی آمریکاییها و اروپاییها به تعهدات بین المللی شان در تعامل و ارتباط با کشورمان ، طبیعتا ایران بر اساس منافع ملی خود هم پیمانانش را پیدا می کند.

عباس زاده با بیان اینکه چین در شرق دنیا یکی از کشورهای قدرتمند جهان است، ادامه داد: هم آنها علاقمند و نیازمند ظرفیت های ایران به ویژه در حوزه انرژی هستند و هم ما به دنبال ارتقاع ارتباط اقتصادی و تکنولوژی به ویژه با کشورهای پیشرفته مانند چین هستیم.

وی با بیان اینکه جهان یک مجموعه بهم پیوسته است و ما هم نمی توانیم دور کشورمان دیوار بکشیم، گفت: طبعتا هم چین به دنبال ارتقاع سطح ارتباط با ما است و هم ما به دنبال ارتقاع سطح ارتباط با چین هستیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به حاشیه های ایجاد شده پیرامون این پیش نویس مبنی بر واگذاری جزیره کیش به چینی ها، تصریح کرد: واگذاری جزایر ایرانی به چین کذب است.

نظر شما