شناسهٔ خبر: 163790 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی عطش تقاضا در بازار را کنترل می‌کند

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس سبب می‌شود تاعطش تقاضا در بازار مدیریت شود و هم اینکه سرمایه‌ای عاید شرکت‌ها شود تا سرمایه‌گذاری‌های جدید صورت دهد.

به گزارش «نماینده»،مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، صبح امروز (چهارشنبه 22 مردادماه) در صحن علنی مجلس درباره لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق ثبت سهام با سلب حق‌تقدم اظهار داشت:  این لایحه جهت بررسی به کمسیون اقتصادی ارجاع شده بود که با حضور مسئولان دستگاه اجرایی ذیربط و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در جلسه مورخ 21 مرداد 99 با اصلاحاتی در عنوان ومتن به شرح زیر به تصویب رسید.گزارش آن در اجرای ماده 161 آئین‌نامه داخلی مجلس تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد. 

وی افزود: هفته گذشته روز چهارشنبه این طرح آمد و با توجه به شرایطی که ما امروز در بازار سرمایه داریم جا دارد از نمایندگان به دلیل تأیید و تصویب با دوسوم آراء صورت دادند و شرایط بازار سرمایه ما شرایط ویژه‌ای است که باید تلاش کنیم این بازار را با سازوکار درست تقویت کنیم.

طغیانی خاطرنشان کرد: یکی از این پیشنهادات که در بسته اقتصادی مردمی ریاست مجلس هم قرار داشت و روی آن کار کارشناسی شده بود همین لایحه است و همین کاری است که توسط دولت انجام شد که مورد استقبال مجلس هم قرار گرفت. پیش‌بینی شده در این طرح شرکت‌هایی که به نحوی تحت کنترل یا مالیکت دولت هستند بتوانند بخشی از سهام خود را به صورت عرضه اولیه یا افزایش سرمایه به بورس ارائه کنند هم عطش تقاضا در بازار مدیریت شود و هم اینکه سرمایه‌ای عاید شرکت‌ها شود تا سرمایه‌گذاری‌های جدید صورت دهد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ما از این کار استقبال کردیم و کمیسیون با دید مثبت این لایحه را بررسی کرد و با اصلاحاتی مصوب شد که امیدواریم امروز هم مصوب شود و گام مهمی در بحث ارتقاء بازار سرمایه برداریم.

نظر شما