شناسهٔ خبر: 163767 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت در انتصاب هیئت مدیره شستا دخالت نکند/ مجلس نظارت می‌کند

بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: دولت در انتصاب هیئت مدیره شستا و زیرمجموعه‌های آن دخالت زیادی می‌کند که مجلس نظارت خواهد کرد تا دخالت دولت در این امور کاهش یابد.

علی بابایی «نماینده»، با تأکید بر اینکه فراکسیون کارگری مجلس به دنبال بهبود وضعیت معیشتی کارگران است، گفت: تفاهم نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده که بر اساس آن قرار بر این است که بیش از ۲۰۰ هزار مسکن برای کارگران کل کشور در نظر گرفته شود و ما پیگیر اجرای این تفاهم نامه هستیم تا مشکل کارگران در زمینه مسکن، حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه افزایش حق مسکن کارگران هم پیگیری می‌شود، تصریح کرد: دولت تاکنون این موضوع را عملیاتی نکرده است و ما به صورت جدی پیگیر هستیم تا حق مسکن کارگران به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت شغلی کارگران یکی دیگر از اولویت‌هایی است که در این فراکسیون پیگیری می‌شود، گفت: کارگران قراردادی که در دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی فعالیت می‌کنند، معمولاً امنیت شغلی ندارند و تلاش می‌کنیم دولت در جهت امنیت شغلی این افراد اقدامات لازم را به عمل آورد.

بابایی افزود: تعامل بین کارگر، کارفرما و دولت باید تقویت شود و یکی از راهکارهایش آن است که دولت بیشتر به سمت نظارت برود و در امور جزئی دخالت نکند.

وی بیان کرد: اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان به ویژه مستمری بگیران تأمین اجتماعی از جمله دیگر اولویت‌هایی است که مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در بنگاه‌های بزرگی چون تأمین اجتماعی و در انتصاب‌های هیئت مدیره شستا و زیرمجموعه‌های آن دخالت می‌کند، گفت: مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کند تا دولت بیش از حد در این امور دخالت نکند و انتصاب‌ها باید بر اساس اهلیت و شایستگی‌های افراد باشد.

نظر شما