شناسهٔ خبر: 163737 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

ریمپ موتور خودرو 206 چه تاثیری در کارایی این اتومبیل دارد؟

خودرو یکی از راه های دستیابی به حداکثر انرژی و توان موتور خودروها، ریمپ کردن (Remap) اتومبیل است. با انجام این کار می توانید با صرف هزینه نسبتا اندک، عملکرد خودرو خود را ارتقا داده و باعث افزایش طول عمر و کاهش مصرف سوخت آن شوید.

یکی از راه های دستیابی به حداکثر انرژی و توان موتور خودروها، ریمپ کردن (Remap) اتومبیل است. با انجام این کار می توانید با صرف هزینه نسبتا اندک، عملکرد خودرو خود را ارتقا داده و باعث افزایش طول عمر و کاهش مصرف سوخت آن شوید.

ریمپ کردن به چه معنا است؟

موتورهای اتومبیل های مدرن دارای سیستم مدیریت الکترونیکی هستند که سوخت را کنترل می کنند. این سیستم توسط مغز موتور که همان ECU (واحد کنترل موتور) است، اداره می شود. ای سی یو تصمیم می گیرد که چه مقدار سوخت و هوا مخلوط شده، داخل سیلندر چرخیده و مشتعل شود. البته این سیستم در موتورهای دیزلی و بنزینی کمی متفاوت عمل می کند؛ همچنین ای سی یو منجر به تقویت توربو می شود.

اگر موتور اتومبیل خود را ریمپ کرده اید، می توانید پارامترهای مختلف آن را تغییر دهید و عملکرد بهتری را از موتور خود به دست می آورده و در مصرف سوخت صرفه جویی کنید.

چگونه موتور اتومبیل خود را ریمپ کنید؟

به نقل از مهر، ریمپ ای سی یو در واقع به معنای تغییر تنظیمات کارخانه روی کامپیوتر اتومبیل‌ها و جایگزین کردن و اصلاح پارامترها و جداول مختلف به منظور بهینه سازی عملکرد یا وضعیت اقتصادی خودرو طبق خروجی‌های مورد نظر است. به طور خلاصه، تغییر نرم افزار واحد کنترل خودرو را ریمپ گویند.

این کار به چندین روش مختلف انجام می شود. متداول ترین روش اتصال به درگاه OBD اتومبیل و تغییر نرم افزار ای سی یو موتور، با نقشه ای استاندارد و مناسب برای وسیله نقلیه مورد نظر است. از آن جایی که این کار یک تغییر و ارتقای نرم افزاری است، می توانید یک نقشه جدید را بسیار سریع در ای سی یو خودرو خود بارگذاری کنید؛ این پروسه اغلب در کم تر از یک ساعت تکمیل می شود.

راه دوم که نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت اما هزینه بیشتری نیز دارد، انجام یک ریمپ سفارشی و منحصر به فرد برای وسیله نقلیه شما است. در این نوع از ریمپ کردن خودرو شما به لپ تاپ متصل است؛ اما به جای بارگذاری یک نرم افزار کلی و عمومی برای همه خودروها، کلیه پارامترها برای وسیله نقلیه شما قابل تغییر است.

در روش سوم ممکن است یک دستگاه اضافی به ای سی یو برخی از وسایل نقلیه متصل شود. دستگاه های زیادی در بازار وجود دارد که بسیاری از آن ها ارزان هستند و شما می توانید متناسب با بودجه و نیاز خود یکی از آن ها را تهیه کنید. اما این وسیله در واقع فقط سرعت حرکت خودرو شما را افزایش می دهد و هیچ فایده دیگری ندارند. توصیه ما به شما این است که ریمپ اتومبیل خود را به کسی که متخصص این کار است و می دانید که این فرآیند را به درستی انجام می دهد، بسپارید. این کار ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد؛ اما از آسیب رسیدن به موتور خودرو شما جلوگیری می کند.

ریمپ خودرو 206 و مزیت های آن

یکی از محبوب ترین خودروهای داخلی، خودرو 206 است؛ موتور این خودرو چهار سیلندر بوده و از سری TU می باشد که برای اولین بار در سال 1986 و با خودرو Citroën AX وارد بازار شدند. ریمپ هر یک از خودروهای 206 تیپ 1 تا 6 شامل تغییرات گوناگون و منحصر به فردی بوده که بر ارتقای موتور این اتومبیل ها موثر است.

ریمپ 206 با اصلاح جرقه زنی شمع ها، اصلاح هوادهی دریچه گاز و اصلاح پاشش سوخت منجر به کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد و کارایی موتور این خودرو می شود. اصلاح جرقه زنی در شمع ها باعث می شود که احتراق در سیلندر به درستی صورت گیرد و این امر به افزایش طول عمر موتور کمک می کند. همچنین با ریمپ کردن خودرو 206 پاشش سوخت به طور افشانه ای شده و سوخت و اکسیژن نیز به خوبی با یکدیگر ترکیب می شوند. اگر سوخت و اکسیژن با نسبت درستی با یکدیگر ترکیب نشوند، موتور خودرو آسیب دیده و خودرو راندمان لازم را ندارد.

ریمپ 206 در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ کاراک

مرکز ریمپ و چیپ تیونیگ کاراک با سال ها تجربه در این زمینه، کلیه خدمات مربوط به ریمپ انواع خودرو ها از جمله ریمپ 206 را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می دهد. از جمله خدماتی که برای ریمپ خودرو 206 در این مرکز ارائه می شود عبارتند از افزایش سرعت و قدرت خودرو، افزایش شتاب و سرعت، کاهش مصرف سوخت، حذف لرزش های خودرو، رفع کپ حین حرکت، حذف محدودیت دور موتور، کاهش دمای کارکرد فن، رفع کپ اولیه و... . مجموعه این خدمات به طور کامل در فول ریمپ خودرو 206 انجام می شود. به جز ریمپ خودروهای مختلف، از دیگر خدمات تعمیرگاه کاراک می توان به تیونینگ خودرو و صداگیری خودرو اشاره کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما