شناسهٔ خبر: 163692 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استرداد پول‌های بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر با حضور ظریف بررسی می‌شود

کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس طی هفته جاری با حضور وزیر امور خارجه استرداد ارزهای بلوکه شده کشورمان را در بانک‌های کشورهای مختلف بررسی می‌کند.

به گزارش «نماینده» دستور کار نشست‌ کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در روزهای (یکشنبه ۱۹ مردادماه)، (دوشنبه ۲۰ مردادماه) و (سه شنبه ۲۱ مردادماه) اعلام شد.

براساس این گزارش، کمیسیون برنامه و بودجه در روز یکشنبه و در نوبت عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر در خصوص درخواست تعدادی از نمایندگان جهت عضویت در این کمیسیون را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کند، همچنین با حضور ظریف وزیر امور خارجه به بحث و بررسی درباره دیپلماسی اقتصادی و اقدامات بعمل آمده از سوی این وزارتخانه جهت استرداد ارزهای بلوکه شده کشور در بانک‌های کشورهای مختلف خواهد پرداخت.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نوبت صبح روز دوشنبه هم به بررسی پیشنهادات مطروحه پیرامون طرح تامین کالاهای اساسی می‌پردازد.

این کمیسیون در روز سه‌شنبه در دو نوبت صبح و عصر، طرح استفساریه تبصره (۱) بند(ذ) ماده (۸۷) قانون پنجساله برنامه ششم اعاده شده از سوی شورای نگهبان را بررسی و طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی را جمعبندی نهایی می‌کند. همچنین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سات ۱۴ تا ۱۶ عصر هم با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه‌ای را جهت ارائه گزارش عملکرد و اقدامات بعمل آمده در راستای وظایف این وزارتخانه با محوریت گزارش وضعیت اشتغال کشور و عملکرد تبصره (۱۸) قانون بودجه برگزار می‌کند.

همچنین کمیته اصلاح ساختار بودجه این کمیسیون در روز دوشنبه به بررسی موضوع اداره شرکت‌های بخش عمومی در راستای احکام اصلاح ساختار بودجه و اصلاح صندوق‌های بازنشستگی در راستای احکام اصلاح ساختار بودجه خواهد پرداخت. کمیته امور اجتماعی و فرهنگی هم روز سه شنبه صبح مشکلات و وضعیت اعتبارات وزارت آموزش و پرورش را با حضور مسئولان مربوطه بررسی می‌کند.

همچنین کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار یکشنبه عصر جلسه نظارتی را بر تدوین سند ملی آمایش سرزمینی برگزار کرده و کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال روز دوشنبه ظهر به بحث و تبادل نظر درباره نحوه راه‌اندازی سامانه طراحی شده جهت اعمال تغییرات جداول و ردیف‌های لوایح بودجه سنواتی می پردازد.

نظر شما