شناسهٔ خبر: 163687 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وعده واردات واکسن کرونا مردم را نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی سست می‌کند

داروی ناباروری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وعده مسئولان در خصوص واردات واکسن مردم را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سست کند، گفت: توجه به ظرفیت ‌های داخلی برای تولید واکسن باید محور اصلی فعالیت‌های وزارت بهداشت باشد.

به گزارش «نماینده» محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای تولید داخلی واکسن کرونا، گفت: تجربیات چند ساله در خصوص تحریم‌های نشان داده که اغلب شرکت‌های دارویی دنیا تحت تاثیر آمریکا، ایران را تحریم کردند به نحوی که حتی داروی بیماران خاص و سرطانی به دلیل وجود تحریم‌‎ها و حدودیت‌های بانکی وارد کشور نشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی نه تنها باید مورد متوجه وزارت بهداشت باشد بلکه باید در همه دستگاه‌های اجرای و متولی کشور در اولویت قرار بگیرد، افزود: نباید مردم را امیداریم کرده و بدون ارزیابی شرایط کشور، وارد عرصه‌های مختلف شویم. بر همین اساس هم معتقدم وعده مسئولان در خصوص واردات واکسن ممکن است مردم را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد پیشگیری سست کند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم تصریح کرد: با توجه به تجربیات 40 سال گذشته، اطمینان دارم دولت آمریکا امکان وصول واکسن را برای فراهم نکند. بنابراین پیشنهادمان به وزارت بهداشت این است که به جای دل‌بستن به واکسن خارجی، به بخش پیشگیری توجه کرده و تلاش کند قبل از تولید و ایجاد بیماری با آن برخورد کند. این بیماری کاملاً نا شناخته بوده و اثر بخشی هیچ یک از داروی‌های گران قیمت در بازار های سیاه تایید نشده است. بنده افرادی میشناسم که علیرغم تهیه و مصرف داروهای گران قیمت 80میلیونی پس از چند روز فوت کرد.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه دل بستن به واکسن های خارجی کرونا در شرایط فعلی کشور کار پسندیده‌ای نیست یادآور شد: ممکن است این واکسن ها به زودی ساخته شوند اما یقیناً دسترسی ما به آنها سخت خواهد بود. از این رو توجه به ظرفیت های داخلی باید محور اصلی فعالیت‌های وزارت بهداشت باشد. از طرفی داروهای قاچاق توان و طاقت را بر ما سخت کرده چه برسد به اینکه در این بازار آشفته، فروش واکسن‌های کاذبی که جان مردم را به خطر می‌اندازند هم در بازار های سیاه شاهد باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم مردم را از فعالیت های‌ اقتصادی و مذهبی محروم کنیم، خاطرنشان کرد: پیشگیری از کرونا محقق نمی‌شود مگر با صلاح رفتار و تغییر نگرش مردم نسبت به بیماری که آن هم بدون آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات میسر نمی‌شود.

نظر شما