شناسهٔ خبر: 163673 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی ۴۰ پرونده نماینده‌های سابق در هیأت نظارت مجلس یازدهم

غضنفرآبادی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با اشاره به جلسات این هیأت گفت: بیش از ۴۰ پرونده نمایندگان سابق که از قبل باقی مانده بود، در دستور بررسی قرار داشت که حدود ۳۰ پرونده بررسی شد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مجلس دهم بیش از ۴۰ پرونده از نمایندگان در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس باقی مانده و بررسی نشده بود، گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در دوره مجلس یازدهم بعد از انتخاب از سوی نمایندگان و تشکیل جلسات، بررسی این پرونده‌ها را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه این هیأت تاکنون سه جلسه برگزار کرده است، گفت: حدود ۳۰ پرونده باقی مانده از دوره قبل تا کنون بررسی شده است و بیش از ۱۰ پرونده دیگر نیز باقی مانده است.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس یازدهم با بیان اینکه عمده این پرونده‌ها مربوط به اظهارات و نطق نمایندگان در صحن مجلس است، اظهار داشت: برخی از وزرا، نهاد ریاست جمهوری و همچنین افراد حقیقی و حقوقی شاکی این پرونده‌ها هستند.

غضنفرآبادی افزود: برخی از این پرونده‌ها در دستگاه قضایی مطرح بوده و قوه قضاییه در استعلامی از ما درخواست کرده که آیا اظهارات نمایندگانی که مورد شکایت واقع شده ‌است، ناشی از ایفای وظایف نمایندگی آنها بوده یا خارج از چارچوب وظایف نمایندگی بود.

وی گفت: هیأت نظارت مجلس بعد از بررسی این پرونده‌ها پاسخ لازم اعم از بله یا خیر را به دستگاه قضایی داده است.

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: شاکی برخی از این پرونده‌ها افراد حقیقی و حقوقی هستند که ما در حال بررسی آنها هستیم. به عنوان مثال نماینده‌ای نطقی داشت و برخی افراد اعتراضاتی به این نطق‌ها داشتند و گزارشی تحت عنوان شکایت را به مجلس ارائه کرده‌اند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از این ۴۰ نفری که پرونده دارند، در مجلس یازدهم هم نماینده هستند.

نظر شما