شناسهٔ خبر: 163668 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تخلفات فاحش در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور/ «شریعتمداری» نظارت کند

حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: شاهد تخلفات گسترده‌ای در برخی از ادارات سازمان فنی و حرفه‌ای هستیم که لازم است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این رانت‌ها جلوگیری کند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی‌دلیگانی با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار داشت: بر اساس شنیده‌ها و گزارش‌های شفاهی مردم، متأسفانه برخی از ادارات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با سو استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی و به بهانه تقویت بخش خصوصی، آموزشگاه‌های آزاد را به افرادی واگذار می‌کنند که وابسته به مدیران و مسئولان این گونه مراکز دولتی باشند.

وی با بیان اینکه براساس گزارش‌های واصله، در برخی از این ادارات این سازمان شاهد صدور مدارک در قبال دریافت پول هستیم، گفت: آموزش در محیط غیرواقعی و صدور نامه یا گواهینامه برای کارگران ساختمانی غیر حقیقی مانند بقال جهت استفاده از بیمه بیکاری از دیگر تخلفاتی است که در این بخش‌ها رخ می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انعقاد قرارداد و ایجاد تفاهم‌نامه با بانک‌ها، دریافت وام قرض‌الحسنه ویژه مدیران و وام خرید کالا با سود بالای ۱۸ درصد ویژه کارکنان از جمله دیگر تخلفاتی است که در برخی از ادارات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اتفاق می‌افتد.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: لازم است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارت بیشتری بر عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای کشور داشته باشد و از رانت‌ها و سوءاستفاده‌های احتمالی برخی از ادارات این سازمان جلوگیری کند.

نظر شما