شناسهٔ خبر: 163666 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کریمی فیروزجایی: انفجار بیروت منشاء چالش جدید در خاورمیانه است

کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: ردپای صهیونیسم و دولت تروریست آمریکا در تمام حوادث امنیتی جهان که امنیت مردم را به خطر انداخته، دیده می شود.

 به گزارش «نماینده»،علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت  بی نظیر کشورمان مرهون مجاهدتهای خاموش مدافعان حریم ولایت و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به حوادث پرشمار جهان و به ویژه خاورمیانه یادآورشد: ردپای صهیونیسم بین الملل و دولت تروریست و یاغی آمریکا در تمام حوادث امنیتی جهان که امنیت مردم را به خطر انداخته، دیده می شود.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان به حادثه مشکوک انفجار در بندر بیروت اشاره و تصریح کرد: وقوع این حادثه غمبار چالش جدیدی در خاورمیانه ایجاد کرده است و با وقوع هر حادثه امنیتی در این منطقه انگشت اتهام به سمت رژیم صهیونیستی نشانه می رود.

نماینده مردم بابل  با تشریح اهداف آمریکا و رژیم نامشروع اسرائیل از بی ثبات سازی منطقه، گفت: در نهایت اهداف تمامی توطئه ها ونقشه های شوم استکباری در منطقه ، جمهوری اسلامی ایران است البته به رغم تمامی اهداف شوم دشمنان ، کشورمان به لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه پرآشوب خاورمیانه تبدیل شده است.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از انباشت سلاحهای خطرناک در خاورمیانه افزود: هم اکنون مقصد 52 درصد سلاح های صادراتی آمریکا خاورمیانه و غرب آسیا بوده و هدف اصلی آمریکا از ارسال تجهیزات به این منطقه و افزایش رقابتهای تسلیحاتی، دامن زدن به اختلافات برای امنیت بخشی به رژیم اشغالگر قدس است.

وی دکترین کشورمان را مبتنی بر تامین امنیت جمعی و پرهیز از دخالت در امور کشورها دانست وافزود: ایران هراسی دولت آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل  به  انزوای بیشتر دولتمردان آنها و افزون شدن محبوبیت جمهوری اسلامی ایران  می انجامد.

این نماینده مجلس رفتار خطرآفرین آمریکا و متحدان کم شمار آن در منطقه را موجب برهم خوردن توازن امنیتی در جهان عنوان و تصریح کرد: سازمانها و مجامع بین المللی برای افزایش تاثیر گذاری خود در معادلات جهانی باید در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بایستند.

عضو هیات رئیسه مجلس با ابراز اطمینان از پیگیری تحولات امنیتی منطقه با هدف مقابله با تنش آفرینی آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران با دقت حوادث اخیر و سایر تحرکات مشکوک کشورهای متخاصم را در منطقه رصد و متناسب با آن تصمیم گیری خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما