شناسهٔ خبر: 163660 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لازمۀ بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم جلوگیری از رانت و ایجاد شفافیت اقتصادی است

حسن پور/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۲ نرخی بودن ارز خود باعث ایجاد رانت و فساد در کشور می‌شود و باید جلوی این مسئله را گرفت.

به گزارش «نماینده» شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌۲ نرخی بودن ارز در کشور خود باعث ایجاد رانت و فساد است و باید این مسئله اصلاح و جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: ما زمانی می‌توانیم جلوی مفاسد اقتصادی در کشور را بگیریم که در این حوزه شفافیت صورت بپذیرد و از این طریق است که می‌توان جلوی مفاسد اقتصادی را گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: جهش قیمت و گرانی‌ها امروز بزرگترین مشکل در جامعه تبدیل شده و ما نباید اجازه بدهیم ملت انقلابی ایران در تأمین معاش خود با مشکل مواجه شوند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان هشداری برای هر سه قوه بود تا برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بکوشند و همگان برای تحقق بخشیدن این فرمایش رهبری باید به طور جد کار کنیم.

وی افزود: باید از اروپا و آمریکا در ارتباط با بهبود وضعیت اقتصادی و گشایش در این حوزه قطع امید کرد چرا که آنها پس از هفت سال نشان داد که هیچگاه در این باره به ما کمکی نخواهند کرد و ما باید برای حل مشکلات اقتصادی‌مان به توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: جلوگیری از رانت و فساد، ایجاد شفافیت در حوزه اقتصادی، تکیه بر توانمندی‌های داخلی، تسهیل مجوز کسب و کار و ... از مواردی است که برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم باید به طور جد مدنظر قرار گیرد و به آن جامه عمل پوشاند.

نظر شما